امام جمعه یزد گفت: مسئولان وظیفه دارند مبادی ورودی کالاهای قاچاق را به شدت تحت کنترل قرار دهند و واحدهای فروش اجناس قاچاق را نیز زیر نظر داشته باشند و از فعالیت آن ها جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۹۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد ضمن تبریک ایام ماه شعبان المعظم و بیان اینکهشیعیان جهان به ویژه ملت ایران احترام ویژه‌ای به این ایام قائل هستنداظهار کرد: در این ایام میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(ع) و امام سجاد(ع) را پشت سر گذاشتیمو باید از ظرفیت ماه شعبان در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلام در جامعه بهره گرفته شود و مردم و مسئولان در این امر غافل نباشند.

امام جمعه یزد با تأکید بر ضرورت ترویجتربیت دینی در این ایامادامه داد: متاسفانه تاکنون به درستی به آن توجه صورت نگرفته است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی ایران باید با قرار دادن شاخصه‌های جامعه اسلامی در دستور کار خود به حفاظت و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای دینی انقلاب بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: در ماه شعبان اعیاد بزرگ دیگری از جمله نیمه شعبان میلاد با سعادت امام زمان(عج) و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را هم در پیش‌رو است که باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان اظهار داشت: بیشترین جمعیت کشور ما در حال حاضر جمعیت جوان هستند و لازم است مسئولان برای این جمعیت برنامه ریزی مدون داشته باشند.

ناصری با بیان اینکه دشمنان برای جوانان ما خوراک فرهنگی فراهم کرده اند، افزود: مسئولان و دولتمردان ما نیز باید در این زمینه تدبیر جدی و اساسی داشته باشند و اجازه ندهند آینده کشور ما را برنامه ریزی های نادرست و خوراک فاسد غرب به نابودی بکشاند.

خطیب جمعه یزد با ضروروی دانستن تقویت بنیان‌های دینی جوانان گفت: باید ارزش‌های دینی خود را به درستی به نسل جوان منتقل کرد تا آنها هم به درستی در راه اسلام و انقلاب حرکت کنند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوعی بسیار حائز اهمیت است که باید در الویت های مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکهقاچاق کالا، تولید داخلی را نابود می کندعنوان کرد: معضل قاچاق تعطیلی کارخانه ها و اصناف را به دنبال دارد و لازم است با مقابله جدی با قاچاق کالا از یک سو و ارتقاء و افزایش کیفیت تولید داخلی، در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

ناصری تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند مبادی ورودی کالاهای قاچاق را به شدت تحت کنترل قرار دهند و واحدهای فروش اجناس قاچاق را نیز زیر نظر داشته باشند و از فعالیت آن ها جلوگیری کنند.

امام جمعه یزد افزود: علیرغم برخورد و نظارت درست، تولیدکنندکان داخلی نیز باید کیفیت محصولات را افزایش و قیمت آنها را کاهش دهند و در مردم برای خرید کالاها رغبت ایجاد کنند.

ارسال نظرات