با شرکت هزاران نفر از بسیجیان سپاه حضرت محمدرسول الله (ص)

رزمایش بزرگ امداد و نجات دربوستان ولایت برگزارشد

رزمایش بزرگ امداد و نجات سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ صبح روز پنج شنبه با حضور نماینده سازمان ملل و مقامات لشکری و کشوری و شرکت هزاران نفر از بسیجیان پایتخت برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۹۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، رزمایش امداد و نجات سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با شرکت هزاران نفر از بسیجیان نواحی مقاومت تهران، روز پنج شنبه 23 اردیبهشت در محل بوستان ولایت و با به صدا درآمدن آژیر خطر زلزله آغاز شد.

همچنین گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران، سردار سیف، مصطفی محمد نجار وزیر سابق کشور و سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در این رزمایش حضور دارند.

در این رزمایش که با مسئولیت و فرماندهی سپاه تهران بزرگ و همکاری سازمان ها و ادارات ستاد بحران مانند آتش نشانی ، شهرداری ، هلال احمر ، شرکت گاز ، آبفا ، وزارت بهداشت و درمان ،مخابرات ، پزشکی قانونی ، نیروی انتظامی برگزار شد مسئولین و نمایندگانی از این وزارتخانه ها و ادارات  در جایگاه حضور داشتند.

در آغاز این رزمایش سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ، سردار کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) ، سردار سیف معاون عملیات سازمان بسیج ، گری لوئیس نماینده سازمان ملل و اسماعیل نجاررئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بیمارستان صحرایی و یگان های حاضر در رزمایش بازدید کردند.

آغاز رزمایش که باپیش بینی  زلزله 6.8 ریشتر و بالاتر اتفاق می افتد همراه با انفجار انشعابات گازی و ترکیدگی لوله های آب همراه بود و بلافاصله با وحشت و اضطراب زلزله زدگان  نیروهای مردمی بسیج در قالب یگان های امدادی خواهر و برادر به سرعت وارد شهر زلزله زده شدند.همزمان، یگان های امدادی بسیج با کمک نیروهای آتش نشانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر و با رعایت اصول ایمنی به کمک زلزله زدگان شتافتند. تیم های امدادی سازمان آب و فاضلاب و شرکت گاز نیز به جمع یگان های امداد و نجات بسیج اضافه شدند؛ بهداری سپاه نیز با برقراری بیمارستان صحرایی در محلی امن به پذیرش مجروحین و حادثه دیدگان زلزله پرداخت.

همچنین بسیج وزارت راه و شهر سازی با کمک ماشین آلات سنگین به عملیات آوار برداری بسیجیان کمک کرده و عملیات مهار آتش و آواربرداری به سرعت انجام شد.

سازمان امداد و نجات هلال احمر هم با آوردن سگ های زنده یاب به محل رزمایش به شناسایی و نجات مجروحان و حادثه دیدگان پرداخت. یگان هوایی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز به منظور تسریع در امر امداد رسانی، وارد منطقه رزمایش شده و با نظارت دقیق بر محل حادثه به بررسی شرایط و انجام اقدامات لازم پرداختند.

همچنین در حاشیه شهر بازسازی شده در این رزمایش، با حضور روحانیون بسیج طلاب و نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران محلی نیز برای دفن کشته شدگان حادثه زلزله در نظر گرفته شده بود.

در چهار راه اصلی شهر یکی از مساجد و پایگاه بسیجی که در جریان زلزله تخریب نشده بودند با کمک بسیجیان به محل جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، در زمان بحران زلزله یکی از تهدیدات جدی برای مردم و زلزله زدگان حضور دزدان و سارقان در منطقه است. در این رزمایش این موضوع مهم نیز در نظر گرفته شده بود؛ به همین منظور یگان های امنیتی بسیج و سپاه با ورود به موقع خود در صحنه مانع سرقت اموال زلزله زدگان شدند. در جریان برگزاری این رزمایش،پس از انفجار پمپ گاز و آتش گرفتن وسیله ی حمل رادیو دارو یگان مبارزه با تهدیدات شیمیایی سپاه نیز با تجهیزات ویژه وارد میدان رزمایش شدو به مهار آن پرداخت.

یگان امداد هوایی بسیج و نیروی انتظامی در جریان برگزاری رزمایش یکی دیگر از برنامه های اماداد و نجات بود که با موفقیت انجام شد.

گری یوئیس نماینده سازمان ملل در ایران و مدیر اجرایی ‌‌‌‌‌‌UN در باره رزمایش امداد و نجات تهران بزرگ گفت: این رزمایش تمرین بسیار مهمی محسوب می شود.ما آماده همکاری جهت ارتقاء آمادگی های ایران برای کاهش بحران زلزله هستیم .

پس از پایان مراحل این رزمایش بزرگ تخصصی، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با ابراز خرسندی از عملکرد یگان های امدادی بسیج در این رزمایش از بسیجیان و نیروهای امدادی حاضر در میدان، تقدیر و تشکر کردند.

شایان ذکر است همزمان با این رزمایش مانور امداد و نجات در 18 منطقه تهران با حضور بسیجیان پایگاه ها و نواحی مقاومت تهران بزرگ برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار