خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز:

رمز اقتدار کنونی کشور استمرار روح انقلابی است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب رمز اقتدار کنونی کشور را استمرار روح انقلابی دانسته اند و شرط موفقیت ما در این میدان کنونی را حفظ روحیه انقلابی عنوان کرده اند.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۹۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه امروز، جمعه 24 اردیبهشت ماه اظهار کرد: یکشنبه 26 اردیبهشت ماه یادواره شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا برپا می شوند که نشانه و مصداق تقوامداری است؛ درود بر کسانی که یاد شهدا را زنده نگه می دارند. اگر وعده های الهی را باور نکنیم، وعده های شیطان را باور می کنیم و راه سومی برای ما وجود ندارد یعنی اگر در راه خدا نباشیم در مسیر شیطان گام برمیداریم. 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد سال 92 در اجلاس جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: ایشان در این اجلاس فرمودند روزی که اسلام در ایران پیروز شد و آمریکا را شکست دارد اهل علم و حکمت فهمیدند که اگر صبر و بصیرت داشته باشیم فتوحات دیگری در پیش خواهیم داشت و دشمنان ما نیز معترف اند که ما با اعتماد به وعده های الهی و صبر و مقاومت به موفقیت دست یافتیم. 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دیدار شهید مطهری و حضرت امام خمینی (ره) قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: امام (ره) در جمع علما فرموده بودند که مردم همواره در برابر وسوسه های آدم های ضعیف، کم ایمان و کدخدا بین در مقاطع افترا انگیز، وعده های الهی را باور کردند. اکنون نیز برخی می گویند اگر آمریکا یک بمب بیاندازد کار ما تمام است اما مردم ما با تأسی از حضرت محمد (ص) و آل محمد و پیروی از امام راحل (ره) می دانند که خدا همیشه با ما است. 

حاجتی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رهبر فلسطین در 13 اردیبهشت ماه سال جاری گفت: ایشان در این دیدار هدف اصلی آمریکا از این جنگ گسترده منطقه ای را سلطه بر منطقه عنوان کردند و فرمودند هدف آمریکا از تحریم ها و بازی های بعد از تحریم که البته ما پساتحریمی ندیده ایم، منصرف کردن ایران از مسیری است که در آن قرار دارد. که تاکنون نتواسته به موفقیت برسد و ان شاءالله هم نخواهد توانست. رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند که ما بر اساس وعده های الهی معتقدیم که در این رویارویی گسترده پیروز خواهیم شد همانگونه که تاکنون پیروز بوده ایم.

وی با تأکید بر باور وعده های الهی و باور خدا نه کدخدا، بیان کرد: اگر به وعده های الهی ایمان نداشته باشیم در صف فرعونیان قرار خواهیم گرفت. رهبر معظم انقلاب فرمودند که "پیروزی مؤمنان قطعا تحقق می باید. گرچه فراز و نشیب و ریزش و رویش هایی دارد و فردی که تا دیروز وانمود می کرد که یار امام است اکنون به بار امام تبدیل شده است؛ بنابراین به سوابق نیست بلکه حال فعلی افراد ملاک است و باید دید که چه کسی مالک اشتر این میدان است. 

وی بیان کرد: مرد میدان کسی است که وعده های حق الهی را باور دارد و این باور و ایمان در درون سینه او نهادینه شده است و در مقابل فشار دشمن سر تعظیم فرو نمی اورد، کسانی که به اباعبدالله تأسی دارند و همانطور که ایشان در روز عاشورا در زیر فشار دشمن فرمودند هیهات من الذله، این پیروان حقیقی نیز شعار هیهات من الذله را سر می دهند. 

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب رمز اقتدار کنونی کشور را استمرار روح انقلابی دانسته اند و شرط موفقیت ما در این میدان کنونی را حفظ روحیه انقلابی عنوان کرده اند. ایشان همچنین فرمودند که در دنیا اسلام های دیگری وجود دارد اما هیچ کدام اسلام ناب محمدی نیست. کسانی در زیر لوای اسلام ناب محمدی هستند که به خدا اعتماد می کنند نه به کدخدا و پیروان اسلام انقلابی هیچ وقت به دشمنان اعتماد نخواهند کرد. 

حاجتی با بیان این که اسلام انقلابی یعنی اسلام عزتمند و مقتدر، تصریح کرد: اکنون قدرت ناوگان جنگی ما به جایی رسیده است که اگر ناوها و زیردریایی های آمریکایی بخواهند از تنگه هرمز عبور کنند باید بر سطح دریا شناور شده و به زبان فارسی با نیروهای کشور در این منطقه صحبت کنند و غیرممکن است که نیروهای اسلام در این منطقه بر شناورهای آمریکایی تمرکز کند و شناورها توان فرار از آن منطقه را داشتها بباشند. 

وی با اشاره به مصاحبه اخیر اشتون کارتر در امارات متحده عربی، خاطرنشان کرد: در این مصاحبه هدف را از سفر به امارات متحده عربی، حضور در جلسه ای جهت تشکیل یک منطقه هم پیمان عنوان شد تا یک توان بازدارنده در مقابل ایران ایجاد شود. یعنی آمریکا نمی تواند در برابر ایرانی ها مقابله کند و به دنبال یک نیرو برای بازداشتن ایران است. 

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: اکنون دشمنان همه معترفند که رمز قدرتمندی ایران، اسلام انقلابی و تفکر انقلابی است و درصددند تا تفکر انقلابی را در میان مردم کشور از بین بردارند اما آمریکایی ها باید بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد که روزی کشور ایران وجود داشته باشد اما اسلامی و انقلابی نباشد. ملت ما هیچگاه در برابر آمریکایی ها سر تعظیم فرو نخواهند برد و مردم اهواز نیز به عنوان پایتخت مقدس کشور همواره با شعار هیهات من الذله و با تأسی به امام حسین (ع) این آرزوی آمریکا که شعار مرگ بر آمریکا از سر زبان ها بیافتد را بر باد می دهند. 

حاجتی با توصیه بر تداوم ذکر صلوات به بیان فضایل و ثواب های این ذکر پرداخت و بیان کرد: این ذکر، ثواب تهلیل، تکبیر و تسبیح را دارد و کار استغفار را انجام می دهد و اهل بیت(ع) نیز توصیه اکید کردند که از این ذکر غافل نشوید و ماه شعبان نیز ماه صلوات است. مناسبت های این ماه بهانه ای است برای یادآوری نیازمندی ما به اهل بیت و آنچه مهم است حرکت در مسیر پیامبر و اهل بیت ایشان است. 

وی با اشاره به دعای امام زین العابدین در ماه شعبان اظهار کرد: در این دعا، ذکر شده است که هر کس که ملازم پیامبر باشد به رستگاری می رسد و هر کس از ایشان فاصله بگیرد شکست می خورد و از بین می رود و عمل به دستورات پیامبر و پیروی از ایشان بسیار اهمیت دارد. اکنون پیروان خط لیبرال به جوانان ما توصیه می کنند که از آموزه های اسلام فاصله بگیرند اما باید با تابعیت محمد و آل محمد (ص) در مسیر تقوا گام برداریم. 

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به ماجرای ملاقات برادران حضرت یوسف با ایشان زمانی که حضرت یوسف، عزیز مصر بودند، تصریح کرد: ایشان در جواب برادرانشان که پرسیده بودند چگونه به این مقام رسیدرسیده گفتند کسی که با تقوا باشد و صبر پیشه کند خداوند اجرش را ضایع نمی کند. بنابراین باور وعده های الهی از بارزترین و کلیدی ترین و مهم ترین صفات متقین است که خداوند بارها در قران کریم این موضوع را متذکر شدانشگاه است.

حاجتی با توصیه به خواندن سوره های شعرا، نمل و قصص خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که هر کس این سه سوره را در شب جمعه تلاوت کند، جزء اولیاءالله قرار خواهد گرفت و در این سه سوره مبارکه نیز باور وعده های الهی به عنوان ویژگی متقین مطرح شده است. هیچ فردی بدون ایمان به وعده های حق الهی با تقوا و تقوامدار نخواهد شد و ما در ماجرای حضرت موسی و پیروانشان با فرعونیان مشاهده می کنیم که حضرت موسی با ایمان به وعده الهی به موفقیت و نصرت دست یافت. خوزستان بیش از 23 هزار شهید دفاع مقدس و بیش از 56 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است و افرادی که وعده های الهی را باور دارند در خط و مسیر حزب الله مانده و ما نیز مانده ایم.

همچنین در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز، خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: بیش از 2 میلیون و 800 هزار جوان در استان یکی از پتانسیل های مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است. این جوانان دارای مشکل عدیده ای به نام بیکاری هستند و نگاه جمعیت هلال احمر به این مشکل بشردوستانه است و درصددیم که با ارائه آموزش های لازم و تشکیل مجامع مشورتی جوانان که در هر شهرستان شورایی دارد، هم تریبون آزادی برای بیان مشکلات جوانان فراهم کنیم و هم با ارائه آموزش های لازم، زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و اخیراً آسیب های فضای اجتماعی را فراهم کنیم. ما از توانمندی جوانان برای ایفای نقش مداخله جویانه آنان در تصمیم گیریهای آتی بهره خواهیم جست، تا استان را از شرایط نامطلوب فعلی خارج کنیم. 

وی با بیان اینکه خوزستان دومین استان کشور در جمعیت حاشیه نشینی است، تصریح کرد: حاشیه نشینی نشانه عدم توسعه یافتگی است. شهر اهواز نیز جزو شهرهای حاشیه نشین قرار دارد که به علت جنگ و شرایط نامطلوب آن حاشیه نشینی در اهواز افزایش یافت که نیاز به آموزش های بهداشتی و درمانی در آن جا احساس می شد. البته با تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور شرایط لازم برای ارائه خدمات بهداشتی به حاشیه نشینان فراهم شده، به طوری که رضایتمندی نسبی این افراد را درپی داشته است. امیدواریم بتوانیم علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشهای توانمندسازی و توان افزایی را در بحث ایجاد تسهیلات لازم برای به کارگیری حاشیه نشینان در خروج از مشکلات حاشیه نشینی نیز ارائه دهیم. 

خدادادی با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر با تنگناهای شدید اعتباری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این تنگناها و مشکلات مرتفع نشود علاوه بر مشکلات عدیده ای که در ارائه آموزش های همگانی خواهیم داشت، آسیب های بیشتری به اقشار نیازمند به خدمات جمعیت هلال احمر وارد می شود. هدف ما ارائه خدمات به نیازمندان است و اگر اعتبار نداشته باشیم، برای ارائه خدمات خود دچار مشکل می شویم. امیدواریم که منتخبین مجلس دهم توجه ویژه ای به جمعیت هلال احمر داشته باشند و با تأمین اعتبار مشکلات ما را کاهش دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار