خبرهای داغ:
امام‌ جمعه اقلید از دست‌هایی که در قسمت‌های حساس بدنه و ستون فقرات نظام و جامعه به بهانه کار فرهنگی می‌خواهند هویت انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) را از بین برده و اسلام آمریکایی را حاکم کنند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۶۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ظهر امروز این شهر با اشاره به لغو امتیاز تنباکو به دنبال فتوای آیت‌الله میرزا محمدحسن شیرازی در سال 1270 بر لزوم مطالعه و دقت نسل جوان و علاقه‌مندان به تاریخ از تاریخ مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و... تأکید کرد و اظهار داشت: تاریخ را از منبع صحیح و درست و مدارک مورد اعتماد بخوانید.

وی از بخشی از تاریخ دوره قاجار و پهلوی و قسمت‌هایی مانند قفقاز، لنکران، چالدران و... که در اثر نالایقی شاهان و در سایه قراردادهای ننگین از کشور جدا شد سخن گفت و با تأکید بر اهمیت آگاهی مردم به‌ویژه جوانان از تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی بیان داشت: لازم است که تاریخ انقلاب و جنگ، شخصیت امام (ره) و رهبری ایشان، جهاد زن و مرد و پیر و جوان در دفاع از مرزها و ناموس کشور، به گور سپردن آمال و آرزوهای مستکبران جهانی و... از منبع معتبر خوانده شود تا معنای واقعی ولایت مطلقه فقیه درک شود.

امام‌ جمعه اقلید به اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی در سال 1327 و سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه رژیم تحمیلی صهیونیستی ریشه بحران در خاورمیانه است اشاره و عنوان کرد: رژیم اشغالگر قدس و آمریکا که برای حفظ منافع و موجودیت خود، خاورمیانه را به خاک و خون کشیدند برای این منطقه معضل هستند.

طالبی در ادامه با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و بابیان اینکه دو ماه از سال جاری سپری شده است بر لزوم اقدام جدی برای رفع موانع کشاورزی، تولیدی، صنعتی، کنترل تورم بازار، کاهش گرانی‌ها و... در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید به روز ملی جمعیت و سیاست کلی کشور به سمت افزایش جمعیت به‌صورت معقول و معتدل اشاره و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و صاحبان دانش و تخصص در این زمینه با ارائه منطق صحیح و قابل‌قبول و فرهنگ‌سازی درست گره‌های ذهنی باز شده و حقیقت این مسئله و اهمیت آن روشن شود.

وی به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی کشور و تأکید ایشان بر لزوم دقت و درایت در مسئله نفوذ دشمن در بدنه نظام اسلامی اشاره و از تفاله‌های طاغوتی مانند پیشاهنگی و... انتقاد کرد و گفت: هدف دشمن نسل جوان، دانش‌آموز و دانشجوی ما است تا با جدا کردن و فاصله دادن آن‌ها از راه امام و شهدا به‌راحتی به خواسته‌های خود برسد.

وی ادامه داد: دست‌هایی در قسمت‌های حساس و ستون فقرات و بدنه نظام و جامعه اسلامی به بهانه کار فرهنگی می‌خواهند هویت انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) را ازمیان بردارند و با تبدیل آن به اسلام آمریکایی آن را به میل و طبع آمریکا و صهیونیسم و به قبضه آنان درآورند.

طالبی از هنجارشکنان اجتماعی و افرادی که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند، اما نسبت به منکرات و خطر آن بی‌تفاوت هستند سخن گفت و از ترویج بدحجابی، فروش مواد مخدر و الکل، مختل کردن امنیت اجتماعی، ایجاد آلودگی صوتی و ... انتقاد کرد و بر لزوم توجه به این امور و تنها نظاره‌گر نبودن تأکید کرد.

امام‌ جمعه اقلید به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی و تأکید ایشان بر لزوم توجه به زبان فارسی اشاره کرد و با انتقاد از هتاکی، موضع‌گیری و جو مسمومی که نسبت به فرمایشات ایشان صورت گرفت گفت: آیا سزاوار است که سپاه، نیروی انتظامی و ارتشی ما در مرزها و جاده‌ها با قاچاق کالا، مواد مخدر و الکل و... مبارزه کرده و شهید شده و خانواده‌هایشان بی‌سرپرست شوند و عده‌ای انقلاب و اسلام و ارزش‌های دینی را مسخره کرده و بخندند.

وی با تأکید بر اینکه فردا دیر است، تصمیم و اقدام جدی قوای سه‌گانه و لزوم همدلی و همراهی و درایت تمام نیروها برای حل امور فرهنگی کشور را خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها