با حضور امام جمعه مشگین‌شهر و جمعی از مسئولین شهرستان در روستای آق درق پروژه طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۹۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با حضور امام جمعه مشگین‌شهر و جمعی از مسئولین شهرستان در روستای آق درق پروژه طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عبدالله عابدی صاحب عرصه پرورش ماهی گفت: بنده در روستای آق درق بیکار بودم و معمولاً اوقات بیکاریم را به کشاورزی مشغول بودم که از طریق دوستان خبردار شدم بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر برای دارندگان و علاقمندان به طرح های تولیدی تسهیلات پرداخت می‌کند لذا با اقدام به موقع توانستیم از تسهیلات اقتصاد مقاومتی به مبلغ 300 میلیون ريال بهره‌مند شده و طرح پرورش ماهی را با همکاری بسیج سازندگی در باغ خود پیاده سازی کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار این پروژه را آغاز کرده ایم در شروع کار در دوره اول 6 تن ماهی پرورش داده می‌شود که با توجه به وضعیت بازار پیش بینی می‌شود بالغ بر 700 میلیون ريال سود دهی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این پرورش ماهی برای 4 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است که علاوه بر آن پدر، مادر، همسر و برادرم نیز در این پروررش ماهی مرا همراهی کرده اند و به پشتیبانی انان توانسته ام این پرورش ماهی را در این محل احداث کنم.

عبدالله عابدی پیش از این دانشجوی دامپزشکی بوده و در کنار ان به خانواده خود در امورات کشاورزی کمک می‌کرد.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در مراسم افتتاحیه این پرورش ماهی گفت: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی کار، تلاش و تولید است و این پرورش ماهی نمونه بارز از تولیدات اقتصادی است لذا تولید اساس اقتصاد جامعه است که در بحث اقتصاد مقاومتی نیز به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در این کشور کارهای ارزشمندی انجام داده است و این امر در شهرستان مشگین‌شهر نیز به نحو احسن انجام شده به طوری که با حمایت بسیج سازندگی ده‌ها واحد تولیدی در این شهرستان شروع به فعالیت کرده و در اقتصاد خانواده و شهرستان نقش ایفا می‌کند و ده‌ها و یا صدها جوان بیکار به از دغدغه های اجتماعی خارج کرده است.

سرهنگ پاسدار محمد پورمند فرمانده سپاه مشگین‌شهر در این مراسم گفت: در سال 94 بالغ بر 34 میلیارد ريال تسهیلات به عموم مردم و بسیجیان پرداخت شده که در جریان آن 240 واحد تولیدی در این شهرستان فعال شده و در جریان آن بیش از 750 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته نزدیک به 30 طرح پرورش ماهی در این شهرستان به همت بسیج سازندگی ایجاد شده که ده‌ها نفر مشغول به کار شده و از این طریق امورات زندگی خود را سپری می‌کنند.

وی تاکید کرد: سپاه مشگین‌شهر همچون سال‌های گذشته در سال 95 نیز تسهیلاتی جهت افزایش تولید در این شهرستان پرداخت خواهد کرد لذا با توجه به نیاز بازار انتظار می‌رود بخشی از تولید کنندگان بیشتر بر صنایع تبدیلی روی آورند تا تولیدات کشاورزی به نحو احسن مدیریت و به بازار مصرف عرضه شود.

ارسال نظرات