کد خبر: ۸۶۷۵۹۳۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه آنچه در روابط و سیاست بین‌المللی وجود دارد با آرزوی ملت‌ها و نخبگان فاصله دارد و همچنان توافقات بین‌المللی از میزان ضمانت‌های حقوق داخلی برخوردار نیست، اظهار داشت:  دوستان دولت یازدهم از ابتدا از موضع ضعف مذاکره کردند و حالا که برجام به اینجا رسیده است می گویند برجام ضمانت حقوقی ندارد.

وی افزود: کسانی که از اول مذاکرات هیاهو می کردند که با برجام مشکل آب خوردن مردم هم حل می شود فقط به دنبال قهرمان سازی بودند و از ابتدا یک قهرمان کاغذی ساختند.

عباسی خاطرنشان کرد: در سال 92 که هنوز هیچ چیز به دست نیاورده بودند و هنوز برجامی هم در کار نبود وقتی که آقای ظریف در ژنو بود لقب قهرمان دیپلماسی به او دادند و معلوم بود که برجام هیچ دستاوردی ندارد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: متاسفانه دولتمردان تدبیر هنوز هم درس عبرت نگرفته اند و می گویند که برجام آفتاب تابان است و فقط در تلاشند که با الفاظ و کلمات، برجام را دستاوردی بزرگ معرفی کنند.

وی ادامه داد: اگر برجام دستاورد بزرگی بود باید مردم نتایج آن را در زندگی مشاهده می کردند؛ دولت به دلیل اینکه در این قضیه موفق عمل نکرده، به تبلیغات کاذب رو آورده است.

عباسی خاطرنشان کرد: طرف مقابل نیز خوب فهمیده است که دولت یازدهم در کشور دارای پایگاه اجتماعی ضعیفی است لذا با برجام به دنبال این است که از جمهوری اسلامی امتیازهای بیشتری بگیرد.
ارسال نظرات