به دنبال کشف سموم کشاورزی غیر مجاز و خسارتی که بر کشاورزان این شهرستان وارد شده کشاورزان مشگین‌شهر خواستار مجازات عوامل توزیع این سموم هستند.
کد خبر: ۸۶۷۵۹۴۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، در سال‌های گذشته سموم تاریخ گذشته در شهرستان مشگین‌شهر خسارات جبران ناپذیری به کشاورزان این شهرستان وارد کرده است،کشاورزانی که هر ساله به علت بلاهای طبیعی و ... دچار خسارت شده اند و حق بیمه آانان که می‌بایست شش ماه پیش پرداخت شود هنوز ریالی پرداخت نشده است و کشا.رزان محروم این شهرستان همچنان چشم انتظار وعده‌های مسئولین برای پرداخت حق بیمه هستند.

با وجود اینکه مسئولین امر به این موضوع کاملاً آگاه هستند و در سال گذشته شاهد خسارت به کشاورزان بودند اما متاسفانه این بحران همچنان در این شهرستان وجود دارد و اکنون که فصل استفاده از سموم کشاورزی رسیده، کشاورزان در سمپاشی باغات با مشکل مواجه هستند به طوری که وضعیت کشاورزان در سال گذشته موجب شده است در سال جاری کشاورزان با احتیاط بیشتری از سموم کشاورزی استفاده کنند به طوری که حتی برخی از کشاورزان از سم پاشی باغات دوری می‌کنند تا دیگر شاهد خسارت دیگر در باغات نشوند.

ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر در جلسه اخیر شورای مقابله با کالای قاچاق با تاکید بر مغایرت بسته بندی با داخل سموم کشاورزی گفت: در کشفیات اخیر سموم کشاورزی محتویات داخلی بسته بندی سموم با مشخصات درج شده بر روی بسته بندی کاملا مغایر است لذا با تمهیدات انجام شده این مورد در صورت نیاز حتی تا درب کارخانه تولید کننده نیز پی‌گیری خواهد شد.

کارشناسان جهاد کشاورزی در خصوص سموم کشف شده اظهار دارند که سموم کشف شده توقیف و نمونه برداری از آن انجام و به آزمایشگاه مرکزی ارسال شده است تا صحت یا مغایرت این سموم تعیین شود لذا در صورت تأیید مغایرت بسته بندی با محتوای داخل آن با عوامل توزیع سموم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

با کشف سموم کشاورزی تاریخ گذشته و غیر مجاز در طول سال جاری و گذشته موجب شده است این موضوع در زبان‌ها جاری و در خصوص چگونگی مجازات توزیع کننده به جر و بحث بپردازند.

حال باید دید در صورت تایید مغایرت بسته بندی با محتوای سموم مسئولین امر با این افراد چه برخوردی خواهند کرد تا خساراتی که کشاورزان از این اقدام ناشایست دیده اند جبران شود؟

با توجه به محدودیت توزیع کنندگان سموم کشاورزی در این شهرستان نظارت و کنترل آنان کار مشکلی نخواهد بود لذا مسئولین نظارتی شهرستان باید در این راستا همت بیشتری کنند تا کشاورزان این شهرستان که قشر زحمت کش بیش از این دچار ضرور و زیان نشوند.

ارسال نظرات