خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

کانون پرورش فکری متولی اصلی کار برای کودکان و نوجوانان در کشور است

مدیرکل،کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۷۵۹۸۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان تصریح کرد:برنامه ریزی و فعالیت برای کودکان و نوجوانان یک کار اساسی و حیاتی می باشد و متولی اصلی این موضوع در کشور کانون پرورش فکری است که این نهاد در استان به خوبی برنامه های متنوعی را برای این گروه سنی برگزار می کند.

امام جمعه اصفهان گفت:پایه فکری انسان ها از همان کودکی و نوجوانی نهادینه می شود و روح کودک و نوجوان همانند یک زمین خالی و آماده کشت است که هرچه در آن کاشته شود در آینده برداشت خواهد شد و این موضوع اهمیت کار کانون پرورش فکری را در انجام وظایف خود نشان می دهد.

وی رفتار و گفتار مربیان را در تربیت کودکان و نوجوانان با اهمیت دانست و افزود:تشبه به برتر حالتی است که در انسان ها وجود دارد و این خصلت در کودکان بیشتر به چشم می خورد و به همین دلیل است که آن ها از رفتار مربیان و معلمان خود الگو می گیرند و باید در برخورد با کودکان و نوجوانان به این موضوع مهم توجه ویژه کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد استفاده از ظرفیت های کانون در انتقال آموزه های دینی به فرزندان را مورد تاکید قرار داد و گفت:در مکتب اسلام،اصول تربیتی از ابتدای تولد بیان شده است تا بتوان با رعایت آن ها انسان هایی صالح تربیت کرد و کانون پرورش فکری باتوجه به مخاطبین خود باید موضوعاتی مانند احترام به والدین،مسوولیت پذیری،روحیه کار و تلاش را که همگی از توصیه های دینی می باشد به بچه ها منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در استان،شناخت اولویت در برنامه ها را مهم ارزیابی کرد و افزود:باید برای آموزش مفاهیم دینی اولویت بندی صحیح نمود تا با کار کارشناسی و استفاده از ابزارهای هنری مفاهیم دینی و مذهبی به کودکان آموزش داده شود.

در ابتدای این دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون گفت:کانون تنها نهادی در کشور است به صورت تخصصی و در تمامی ایام سال برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه دارد که این فعالیت ها در 5 قالب فرهنگی،هنری،ادبی،علمی و اسلامی در 60 مرکز کانون استان توسط مربیان مجرب و آموزش دیده برگزار می شود.

حامد عسگری فر افزود:رهبر معظم انقلاب همیشه نگاه ویژه ای به کانون داشته اند و در سفر استانی ایشان به اصفهان در سال 1380،راه اندازی شانزده مرکز فرهنگی هنری مورد تصویب قرار گرفت.وی ادامه داد:ایشان در فرمایشات خود درباره موضوعاتی از جمله بازی های رایانه ای،کتابخوانی،آموزش فلسفه به کودک و ....نکاتی را عنوان کردند و هم چنین در جلسه ای که با مدیران کانون داشتند کانون پرورش فکری را تنها نهاد حاکمیتی دانستند که به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می کند.

وی با اشاره به حضور 90 هزار عضو فعال کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اظهار کرد:اعتماد خانواده ها به کانون سرمایه عظیمی است که به وسیله آن برنامه ها و فعالیت های متنوعی در تمامی مراکز سطح استان برگزار می گردد و در فصل تابستان نیز استقبال زیادی از کارگاه های کانون می شود.

مدیر کل کانون طرح های قرآنی را یکی از فعالیت های دینی در کانون استان برشمرد و گفت: در سال 94 طرح"قرآن دوست بچه ها" با مشارکت بیش از 2000 عضو نوجوان با محوریت سوره مبارکه لقمان و قصص برگزار شد و هم چنین طرح "تسنیم بهشت" که مربوط به جزء 30 قرآن کریم و ویژه اعضای کودک می باشد نیز در همین سال در مراکز استان به اجرا در آمد که مورد استقبال کودکان قرار گرفته و اعضای علاقه مند با مفاهیم و داستان های جزء آخر قرآن مجید آشنا شدند.

عسگری فر قشرهای مختلف را از مخاطبین کانون دانست و عنوان کرد:مراجعه کنندگان به کانون از خانواده های مختلفی هستند که با شناخت نسبت به برنامه ها و کارگاه های کانون،از این فعالیت ها بهره مند می شوند و این موضوع یکی از ویژگی های مثبت کانون می باشد.

وی در پایان تشریح فعالیت های کانون گفت:واحد سیار روستایی یکی دیگر از فعالیت های کانون است که مربیان کانون با مراجعه به روستاهای محروم ضمن امانت کتاب به اعضا،فعالیت هایی مانند قصه گویی،شعرخوانی،معرفی کتاب،جلسه های روخوانی قرآن و... را برگزار میکنند که به یاری خداوند در تابستان امسال نیز یک واحد سیار روستایی برای شهرستان فریدونشهر راه اندازی خواهد شد.


ارسال نظرات