خبرهای داغ:
نشست انجمن ها و شعب خانه با رییس سازمان صنعت و معدن؛
نشست انجمن ها و شعب خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۹۹۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رییس خانه صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان در این جلسه گفت: در کشور ما فرصت های زیادی وجود دارد و باید با درایت، برنامه ریزی و نگاه تخصصی آنها را کشف کرد.

محمدرضا برکتین با بیان اینکه باید مسایل را به مسوولان انتقال داد، گفت: ما در خانه در دیدارهایی که با مسوولان داشته ایم چالش هایی مانند جرایم مالیاتی و ... را پیگیری کرده ایم.

وی اعلام کرد: نسبت مالیات دریافتی به تولید ناخالص داخلی در سال 94 در اصفهان در مقایسه با بسیاری از استان ها بیشتر بوده است.

وی افزود: در استان ما در سال 94، 10 واحد بزرگ معادل 70 درصد و مابقی واحدها 30 درصد درآمد و مالیات را تامین کرده اند.

وی عنوان کرد: در حال تدوین تفاهم نامه ای سه جانبه میان خانه، مراکز دانشگاهی و اداره حفاظت محیط زیست با محوریت خانه هستیم با این مفاد که پول جرایم محیط زیستی واحدها صرف بهبود عملکرد زیست محیطی آنها شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم در این نشست با اشاره به دیدار اخیر خود با ریاست سازمان بهره وری ایران عنوان کرد: در این دیدار به ایشان گفتم درحالی که کارخانه ای نتوانسته است حقوق کارگران و حق بیمه آنها را بپردازد و با مشکلات مالیاتی و ... روبروست، چگونه می تواند به بالا بردن بهره وری خود بپردازد؟

سیدعبدالوهاب سهل آبادی ادامه داد: ما باید خود را برای حضور و مشارکت با شرکت های خارجی آماده کنیم، خانه و اتاق واحدها را بررسی و برای مشارکت با خارجی ها به آنها معرفی کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در ادامه بیان کرد: امسال سالی است که باید اقدام و عمل صورت گیرد و در این راستا ما تاکنون از واحدهای 4 شهرستان در استان بازدید کرده ایم.

اسرافیل احمدیه اظهار کرد: برای شناسایی نیازهای کشور های همسایه و توانمندی های استان باید اتاق فکری تشکیل داد.

وی عنوان کرد: در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی 3 وظیفه عمده بر دوش وزارت صنعت و معدن گذاشته شده است که شامل احیای 7500 واحد تولیدی مشکل دار، اضافه کردن رقم 10 میلیارد تومان به صادرات کشور و به سرانجام رساندن واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است.

وی ادامه داد: 2 هزار طرح نیمه تمام در حوزه واحدهای تولیدی در کشور وجود دارد که 122 طرح از آن متعلق به اصفهان است و به طور میانگین برای هر طرح دراستان اصفهان 3هزار میلیارد تومان در سال 95 در نظر گرفته شده است.

احمدیه اضافه کرد: 986 میلیارد تومان از 16 هزار میلیارد تومانی که برای واحدهای مشکل دار کوچک و متوسط کشور در نظر گرفته شده متعلق به استان اصفهان است.

وی افزود: قرار است تسهیلات با نرخ 15 درصد به 522 واحد مشکل دار استان پرداخت شود.

احمدیه همچنین از صدور بخشنامه ای در خصوص ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: طبق این بخشنامه، بدهی های قبلی واحدهایی که نیاز به تسهیلات دارند، استمهال می گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: مشکل بیش از 80 درصد واحدهایی که چالش های مالیاتی داشته اند و در ستاد تسهیل استان مورد بررسی قرار گرفته اند، حل شده است.

احمدیه افزود: قرار بود بخشودگی جرایم مالیاتی طبق مجوز هیات دولت صورت گیرد که امیدواریم در استان ما هم با هماهنگی اداره کل مالیاتی این موضوع عملی شود.

رضا چینی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم خبر داد: وزارت صنعت و معدن به تازگی بخشنامه ای درباره دفاتر داخل شهر برای کارخانه ها صادر کرده است با این مضمون که واحدهای تولیدی می توانند فروشگاه های زنجیره ای داشته باشند و مجمع امور صنفی مجوز این فروشگاه ها را صادر می کند، به طوری که برای دفاتر کارخانه ها در شهر هم می توانند جواز کسب دریافت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها