گزارش «خبرگزاری بسیج» از سردرگمی‌های عالیجناب

آقای هاشمی! انتقاد از خسارت محض شرمندگی دارد یا دیدار با بهائیان؟/ذوق‌زدگی VOA از دیدار دختر هاشمی با بهایی‌ها

در حالی که آقای هاشمی سعی داشت تا با یک جوسازی رسانه ای منتقدین را در پیش خانواده هایشان شرمسار کنند اقدام شرم آور عضو خانواده وی آبروی هاشمی را بار دیگر برد. هرچند که ما هنوز امیدواریم تا مجاهدت های انقلابی روزهای دیرین به یاری وی آمده و مانع از خسره الدنیا و الاخره شدن ایشان گردد.
کد خبر: ۸۶۷۶۰۱۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

خبرگزاری بسیج - سرویس سیاسی -  هاشمی رفسنجانی در سال‌های اخیر سخنان و مواضع شاذ فراوانی داشته است که هر کدام به نوبه خود میزان تغییر و انحراف مبنای اندیشه وی با اصول انقلاب را به رخ می کشد. هاشمی روزهای اوایل انقلاب که پر شور و خروش علیه استکبار بود، این روزها به سردمدار جریان «مذاکره با همه» تبدیل شده است!

همین چند روز پیش بود که هاشمی بار دیگر موضع تند و تیزی در دفاع از برجام داشت. پدرخوانده معنوی دولت یازدهم در قزوین طی سخنانی مدعی شد اگر دولت دستاوردهای برجام را تشریح کند منتقدین پیش خانواده های خود نیز شرمنده می شوند!

آنگونه که خبرگزاری دولتی ایرنا نوشته است هاشمی در سخنان خود گفته است «اگر دولت فهرست مشکلاتی که به واسطه برجام در کشور حل شده را منتشر کند، عده ای که می گویند با برجام کاری صورت نگرفته باید به خاطر دروغ‌شان نزد خانواده خود شرمنده باشند.»

از ادعای مضحک شرمساری منتقدین برجام پیش خانواده تا آبروریزی عضو خانواده!

این اظهارات در حالی مطرح شده است که بدنه اجرایی دولت نیز امروز در حال اذعان به واقعیت های تلخ برجام هستند. ظریف، عراقچی، صالحی و سپس سیف دولتمردانی هستند که بارها در سخنان خود تاکید کرده اند آمریکایی ها به وعده های خود در برابر متن برجام پایبند نیستند، دستاورد برجام «هیچ» بود و این به معنای یک خسارت محض است. نکته ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتا در بیانات خویش نسبت به برجام از آن استفاده کردند.

اما سخنان اخیر هاشمی با واکنش های متعددی در فضای رسانه ای کشور مواجه شده است.

در همین زمینه اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی که گفته است «اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند»، اظهار داشت: گویا آقای هاشمی‌رفسنجانی در ریز قضیه برجام وارد نمی‌شوند و درباره کلان قضیه بر اساس گزارشاتی که به او می‌دهند، اظهارنظر کرده‌اند.

وی افزود: اگر آقای هاشمی‌رفسنجانی مانند ما که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ریز موضوع را پیگیری می‌کنیم و ریز نحوه اجرای برجام را می‌دانیم، وارد موضوع می‌شدند، قطعا متوجه می‌شدند که برجام نه تنها دستاوردی نداشته بلکه حتی بعد از توافق برجام، تحریم‌های جدید و دیگری هم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

از ادعای مضحک شرمساری منتقدین برجام پیش خانواده تا آبروریزی عضو خانواده!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شاید منظور هاشمی‌رفسنجانی دستاوردهای برجام روی کاغذ است، تصریح کرد: دولت بر اساس مواردی که در توافق برجام آمده، اعلام کند برجام دقیقا چه دستاوردی برای جمهوری اسلامی ایران داشته است.

کوثری همچنین با بیان اینکه اینکه برخی بگویند بارش باران در پسابرجام از اثرات برجام است، چیزی جز خنده به دنبال ندارد، یادآور شد: اما در واقع از آنچه که در برجام مکتوب شده، هنوز چیزی به معنای واقعی عاید ملت ایران نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای هاشمی‌رفسنجانی بهتر است از افرادی که دقیق و منصفانه گزارش می‌دهند، اطلاعات بگیرد.

فواد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در برجام قرار شد ایران تعهداتی را صورت دهد و طرف مقابل نیز تحریم‌های هسته‌ای را لغو کند.

وی افزود: زمانی که به توافق لوزان و برجام رسیدیم آن محدودیت‌های گسترده ایران در مورد هسته‌ای برجای خود ماند و تعهدات طرف مقابل نیز تقلیل یافت و به رفع تحریم‌های مالی، بانکی و نفتی بسنده شد اما همین نیز قید خورد.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در عمل طرف مقابل تعهدات گسترده‌ای گرفت و ما بر روی کاغذ امتیازهای محدودی گرفتیم و در حقیقت قیدهایی بر روی کاغذ دریافت کردیم که در عمل همان‌ها را نیز نگرفتیم.

از ادعای مضحک شرمساری منتقدین برجام پیش خانواده تا آبروریزی عضو خانواده!

ایزدی به فرمایش امام خامنه ای در فروردین امسال اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره برجام فرمودند که برجام دارد تبدیل به یک خسارت محض می‌شود و این خسارت محض به این معنی است که ما بر روی کاغذ امتیازهای محدودی بگیریم و در عمل به همان امتیازها هم نایل نشویم.

وی با بیان اینکه گرفتن این امتیازهای محدود صحبت منتقدین عملکرد دولت در حوزه مذاکرات نیست، تصریح کرد: خود مسئولان دولتی و مقامات آمریکایی نیز بر عدم محقق شدن این امتیازهای محدود اذعان دارد. زمانی که آقای کری (وزیر امور خارجه آمریکا) می‌گوید که ایران قرار بود 100 میلیارد دلار بگیرد و با دست اشاره می‌کند که سه میلیارد دلار هم نگرفته صحه بر صحبت‌های آقای سیف است که می‌گوید ایران تقریبا هیچ چیز از برجام‌ عایدش نشده.

این کارشناس مسائل بین‌ الملل معتقد است که مشکلی که امروز در قضیه برجام به وجود آمده این است که بعضی از افراد مثل هاشمی بر روی برجام سرمایه‌گذاری حیثیتی کردند و نمی‌توانند اذعان کنند که برجام دارد تبدیل به یک خسارت محض می‌شود چون احساس می‌کنند آبروریزی می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: آمریکایی‌ها نیز متوجه شده‌اند که هرچقدر برجام توسط منتقدین نقد شود چون برای بعضی‌ها جنبه حیثیتی پیدا کرده، بنابراین طرف ایرانی در قوه مجریه اعتراض خیلی جدی نمی‌کند و در عمل عملکرد آمریکایی‌ها را توجیه می‌کند.

وی یادآور شد: وقتی از آقای عراقچی درباره برجام می‌پرسند می‌گوید که متن برجام نقض نشده بلکه روحش نقض شده است در حالی که در بند 24، 26، 28 و 29 مقدمه برجام و در پیوست دو بند 4، 1، 4 که مربوط به نقل و انتقالات مالی است برجام نقض شده است. بنابراین دولتی‌ها در عمل کار خود را توجیه می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه خود مقامات آمریکایی می‌گفتند که ما برجام را نقض خواهیم کرد، گفت: خود آقای کری می‌گوید که برجام ضمانت اجرایی ندارد و از نظر حقوقی الزام‌آور نیست و کنگره نیز می‌گوید بگذارید برجام تثبیت شود تا ما در اراک بتن بریزیم و اورانیوم‌های غنی‌شده را از ایران خراج کنیم بعد هر کاری که می‌خواهید صورت دهید.

ایزدی ادامه داد: دولت آمریکا و دیگر قوای این کشور هر هفته یک قانون ضد ایرانی مصوب می‌کنند یا پول‌های ایران را می‌دزدند و یا فعالیت دیگری صورت می‌دهند و این به دلیل این است که بعضی‌ها در داخل به جای توجه به منافع ملی منافع شخصی و حزبی را در نظر گرفته‌اند که در راس آنها آقای هاشمی قرار دارد.

وی ادامه داد: همین افراد به جای اینکه به آمریکایی‌ها اعتراض کنند به افرادی اعتراض می‌کنند که پیش‌بینی‌هایشان قبل از برجام الان درست تعبیر شده است بنابراین برای آقای هاشمی حیف است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باشد.

اما نکته قابل تاسف در این ماجرا تاکید ویژه هاشمی رفسنجانی بر شرمندگی منتقدین در برابر خانواده است که به طور اتفاقی همزمان با ملاقات شرمسار کننده یکی از اعضای خانواده هاشمی با سرکرده بهائیان در ایران شده است!

اخیرا تصویری از فائزه هاشمی در جمع مختلط و بدون حجاب زنان بهائی منتشر شده است که در بین آنان فريبا کمال آبادی، از رهبران اصلی بهائيان و عضو مجمع مخفی یاران ایران نیز وجود داشته است! این دیدار تا حدی غیرقابل منتظره و عجیب بود که ارگان رسمی آمریکا voa نیز با پوشش ویژه آن این اقدام فائزه هاشمی را نوعی تابوشکنی در جمهوری اسلامی خوانده است!

از ادعای مضحک شرمساری منتقدین برجام پیش خانواده تا آبروریزی عضو خانواده!

صدای آمریکا در مقام تجلیل از فائزه هاشمی می نویسد: «فائزه هاشمی پیش از این و در اسفندماه ۱۳۹۳ در مصاحبه‌ای با فیگارو گفته بود از تجربه شش ماهه زندانی شدن خود "پشیمان" نیست و از بهائی‌ها، طرفداران سازمان مجاهدین و "تمام کسانی که در ایران برای ایده‌های خود مبارزه می‌کنند" به عنوان "مردان و زنان بزرگ" نام برد.»

در همین خصوص آیت الله سید هاشم بطحایی منتخب مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که نظر فقها درباره فرقه بهائیت چیست و معاشرت با فرقه ضاله بهائیت از نظر شرع چه حکمی دارد؟ گفت: بهائیت در واقع ساخته و پرداخته انگلیس است. انگلیس برای اینکه به مکتب تشیع - که بدون تعصب راه اسلام، قران و پیامبر اکرم می پیماید - آسیب برسانند، بهائیت را تولید کردند.

منتخب مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف انگلستان از راه اندازی فرقه بهائیت این بود که تشیع را از شکل اصلی خود خارج کند، خاطرنشان کرد: انگلستان با این اقدام خود تلاش داشت تا مردم شیعه را از این مذهب بیزار کند و به همین جهت فرقه بهائیت را راه انداختند.

آیت‌الله بطحایی تصریح کرد: در فرقه بهائیت شب‌ها جلسات و محافلی دارند که با شعبده‌ها اذهان مردم را اشغال می‌کنند و غیر حقیقت را حقیقت نشان می‌دهند و اعتقاد دارند که آخوند‌ها از بهشت و جهنم نسیه صحبت می‌کنند ولی ما بهشت و جهنم نقد داریم و شیعیان را ترغیب می‌کنند تا در محافل آنها شرکت کنند.

وی افزود: اعضای فرقه بهائیت در این محافل خود نوشابه‌ها، چای و یا غیر آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و حالت بنگ به آنها دست می‌دهد. آنها منقلی را پر از ذغال افروخته می‌کنند و از نظر آنها شکاف‌هایی که در این ذغال‌ها است، آنها متقابلا منظره‌ای از سیب و گل و گیاه را در این منقل ادعا دارند که مدعی هستند بهشت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این محافل زنان و مردان دست جمعی می‌رقصند و شراب مصرف می کنند و باکی از هیچ چیزی ندارند. پیر خرفت انگلستان این قضیه را با رهبری امیرعباس هویدا در ایران راه اندازی کرد. امیرعباس هویدا از سران اصلی بهائیت در دوران طاغوت در ایران بود و اعضای حامی علی محمد باب که از بنیانگذاران این مسلک و مرام منحرف بود به دست فدائیان اسلام اعدام شدند.

آیت الله بطحایی تأکید کرد: مرام بهائیت یک روشی است که با رنگ مذهبی تلاش دارد تا مذهب تشیع را از بین ببرد و از این جهت اعضای این فرقه افرادی هستند منحرف و ارتباط با این اعضا حرام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که اگر کسی به قصد حمایت با یکی از اعضای ارشد این فرقه در ایران دیدار کند، چه حکمی دارد؟ تأکید کرد: این بحث دو جور است یکی اینکه دیدار دوستانه باشد که باید آن فرد را طرد کرد. اما اگر دیداری باشد که تلاش شده باشد تا انحراف آنها درست شود حساب دیگری دارد. فرق دارد بین اینکه ارتباط ارتباط دوستانه‌ای باشد که خائنانه با کشور، اسلام و انقلاب است اما اگر برای ارشاد و راهنمایی آنها باشد این امر جنبه هدایتی دارد.

از ادعای مضحک شرمساری منتقدین برجام پیش خانواده تا آبروریزی عضو خانواده!

آیت‌الله بطحایی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که اخیراً خانم فائزه هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با خانم فریبا کمال آبادی یکی از اعضای ارشد فرقه بهائیت در ایران دیدار داشته، گفت: این کار بی تعارف کار اشتباهی است. این دیدار به عنوان دوستی که بعید است چون اعضای خانواده آقای هاشمی مذهبی و روحانی هستند، یک خانواده مذهبی و روحانی که تز ضد بهائیت دارند نمی‌تواند با بهائیت کنار بیاید. اما اگر حتی به واسطه دلجویی نیز ایشان به دیدار این فرد بهائی رفته باشد کار غلط و نادرستی است. "اتقوا من مواضع التهم" لااقلش تهمت آور است چرا باید کاری کند تا به خانواده و آقای هاشمی تهمت زده شود؟ اشتباهاتی که متأسفانه این بانو مرتکب شده و به پدرش نیز لطمه وارد می‌شود و اشتباه است اشتباه است اشتباه.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قاعدتا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دخترش در این باره تذکر دهد در دین بحث ما فرزند و اولاد مطرح نیست اولویت دین ما است. اولویت پدر مادر و فرزند در دین مطرح نیست. آیت الله هاشمی رفسنجانی باید حتما به این بانو تذکر دهد.

آنچه که مشخص است در حالی که هاشمی سعی داشت تا با یک جوسازی رسانه ای منتقدین را در پیش خانواده هایشان شرمسار کند، اقدام شرم آور عضو خانواده وی بار دیگر با آبروی هاشمی بازی کرد؛ آبروریزی های که دیگر کمترین امیدها برای بازگشت هاشمی رفسنجانی به دامان انقلاب را هم از بین می برد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۱:۴۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اشتباهات وگمراهی های این بانوی ناخلف نه تنها به پدرش که به نظام واسلام ضربه میزند وباعث خوشحالی دشمنان وفرصت طلبان میشود خدا به حرمت خون شهیدان این خانواده را به راست هدایت کند
خادم
۱۵:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام ، خدا هاشمی و خانوادشو هدایت کنه این فاصله گرفتن از ولایت آخروعاقبتش همینه دیگه ،یکی نیست بگه آخه بابا اون موقعی که خودت رئیس جمهور بودی چه بلایی سر این مردم با تورمات آوری ، حالا دفاع از دولت رکود و تورم و برجام و پسابرجام دیگه چیه؟
آخرین اخبار