مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

نماز به همه كردارهاي فردي و اجتماعي فرد مسلمان جهت مي‌دهد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: نماز به همه كردارهاي فردي و اجتماعي فرد مسلمان جهت مي‌دهد.
کد خبر: ۸۶۷۶۰۷۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عبدالرضا رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در جلسه طرح منزلت نماز که با حضور سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در سالن جلسات نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: نماز به همه كردارهاي فردي و اجتماعي فرد مسلمان جهت مي‌دهد و بر همه رفتارهاي او تاثير مي‌گذارد.

رستگار، تصریح کرد: با نماز، اجتماع نيز به پاكي مي‌رسد و فحشا و منكر در همه زمينه‌ها از آن رخت برمي‌بندد. همه اينها وقتي تحقق مي‌يابد كه جايگاه و اهميت نماز را بشناسيم، به چرايي و فلسفه نماز آگاه شويم، راه‌هاي جذب ديگران را به نماز بدانيم، به وظيفه خود در برابر تاركين نماز، وقوف پيدا كنيم.

وی، یادآور شد: در اهميت نماز همين بس كه در روز قيامت شرط قبولي بقيه اعمال ديني نماز است كه پيامبر بزرگوار اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم فرمود: شرط قبولي و پذيرش ساير اعمال انسان قبولي نماز است به اين معنا كه اگر انسان كارهاي خيري انجام بدهد ولي نماز نخواند و يا نماز را سبك بشمارد، ساير كارهاي خير او هم رد مي‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، اظهار داشت: نماز بهترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود، همان ‌طور که اگر انسان شبانه‌روزی پنج نوبت در نهر آبی شست‌وشو کند، آلودگی در بدنش نمی‌ماند، نمازهای پنج‌گانه هم انسان را از گناهان پاک می‌کند و سزاوار است که انسان نماز را در اوّل وقت بخواند و کسی که نماز را پست و سبک شمارد مانند کسی است که نماز نمی‌خواند.

ارسال نظرات