خبرهای داغ:
حجت الاسلام منفردی و جمعی از کارکنان دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شیروان با حضور در منزل پدر طلبه شهید محمود چمنی فرارسیدن اعیاد شعبانیه را به این خانواده تبریک گفتند.
کد خبر: ۸۶۷۶۱۱۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز حجت الاسلام منفردی و جمعی از کارکنان دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه شیروان با حضور در منزل پدر طلبه شهید محمود چمنی فرارسیدن اعیاد شعبانیه را به این خانواده تبریک گفتند.

پدر طلبه شهید محمود چمنی که خود نیز از علمای اخلاق شهرستان به شمار می رود و بیش از 40 سال در حوزه های علمیه شیروان تدریس داشته اند و شاگردان زیادی تربیت کرده اند در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: من و محمود با هم به جبهه رفتیم و 50 روز در مناطق عملیاتی جنوب کشور در کنار هم از اسلام و انقلاب دفاع کردیم .

وی افزود: سپس به مرخصی آمدیم و محمود در حوزه علمیه مشهد مشغول یادگیری درس لمعه بود که یک روز آمد و گفت"دوباره نیرو به جبهه اعزام می کنند" و از من اجازه رفتن به جبهه را گرفت.

من هم به او گفتم پسرم نمی شود با هم برویم جبهه ،یکی از ما دونفر باید بماند .دیدم محمود ناراحت شد برای همین به او اجازه رفتن دادم .

پدر شهید محمود چمنی ادامه داد: محمود این بار 40 روز در جبهه ماند و در نهایت در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

وی گفت: سال 1366 در حوزه علمیه شیروان مشغول تدریس بودم که آقای ناهیدی مدیر وقت حوزه علمیه مرا از کلاس درس صدا زد و گفت " آنچه می دانم و میدانی اتفاق افتاده و محمود شهید شده است".

 پدر طلبه شهید محمود چمنی ادامه داد" اولین کلمه ای که با شنیدن این خبر بر زبانم جاری شد " الحمدالله " بود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه یک خواسته بیشتر از همه طلبه ها و شاگردانش بیشتر نداشت و آن هم اینکه او را دعا کنند.

پدر شهید محمود چمنی یک توصیه هم برای همه انسان ها داشت و گفت: از شما می خواهم همیشه حامد باشید و سعی کنید در آن دمی که نوبت زندگی در این دنیا به ما رسید،دنیا را با اعمال خود آلوده نکنیم.

شهید محمود چمنی در سال 1349 در خانواده ای مومن و متدین در روستای بلغان علیا از توابع شهرستان شیروان متولد و در سال 1366 در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ویژگی های برجسته شهید: او فردی خوش اخلاق، خوش رو و مخلص بود. بیشتر اوقات را به تلاوت قرآن و کتب مذهبی می پرداخت. و هیچ گاه وقتش را به بطالت نمی گذراند. در انجام فرایض دینی بسیار مقید بود. دیگران را به انجام واجبات دینی سفارش می کرد. در انجام امر به معروف و نهی از منکر، بسیار کوشا و فعال بود.

سفارش شهید: خواهرانم! حجابتان را رعایت کنید، زیرا همه ی این جنگ و مبارزه و انقلاب برای حجاب و اسلام بوده است. تا می توانید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها