خبرهای داغ:
امام جمعه شهر قنوات گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی باید فکرها و نگرشها به سوی اقدام و عمل تغییر کند به طور نمونه جلوگیری از قاچاق و نظارت بر بانک ها، بیمه ها، که امروز مردم را نگران کرده است.
کد خبر: ۸۶۷۶۲۰۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام عادل پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قنوات که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی پیرامون، استکبارستیزی در قرآن به آیه 40 سوره عنکبوت اشاره کرد و گفت: خداوند، مستکبران و طاغوتیان را به عذابهای گوناگون مبتلا می کند، بعضی را با صیحه ی آسمانی و بانگ مرگبار فرا می گیرد و بعضی را در زمین فرو می برد و بعضی را در آب غرق کردیم بلکه این عذاب ها نتیجه اعمال مستکبرانه آنان است. 
   
خطیب نماز جمعه بخش قنوات در خطبه دوم ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و صبر واستقامت بیان داشت: خداوند متعال می فرمایند اگر استقامت کنید و تقوا پیشه نمایید شایسته است زیرا این دو ازکارهای مهم است.

وی  با اشاره به اعیاد شعبانیه و تبریک به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار و میلاد امام سجاد(ع) و قمربنی هاشم(ع) و روز جانباز و میلاد امام زمان(عج) به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیرو های انتظامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف نیرو های انتظامی نظم و امنیت است برای تمامی مردم. آن امنیتی را می گویم که با فکر، عمل، ایمان، اتکا به توانایی، اقتدار، رافت و مهربانی همراه باشد.

عادل پور ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در هر کاری اراده و ایمان قوی و عزم جدی لازم است از حرف تا عمل فاصله زیاد است باید حرف و عمل همخوانی داشته باشند در غیر اینصورت "اقدام و عملی" صورت نخواهد گرفت به طور نمونه جلوگیری از قاچاق و نظارت از بانک ها، بیمه ها، که امروز مردم را نگران کرده است. تغییر فکر و نگارش ها به سوی اقدام و عمل باشد نه صرفا شعار.

امام جمعه بخش قنوات در  ادامه به فصل برداشت محصول و عمل به فریضه زکات اشاره داشت و خاطر نشان کرد اگر مردم زکات بدهند یتیم سیر می شود، به  ضعیف توجه می شود، به پدر و مادر مهربانی می شود و رافت به زیر دستان بیشتر شده و گرسنگان سیر می شوند وبرهنگان پوشانده می شوند و صله ارحام انجام می گردد و دادن زکات، تزکیه نفس و روزی را زیاد می گرداند. 

استاد حوزه علمیه قم در پایان خطبه ها ضمن توصیه و سفارش اکید به نهاد ها وادارات گفت: که کار و خدمت به مردم در بعضی از ادارات اصلا توجه نمی شود، این مشکل را آیا نمایندگان مجلس، حراست ها و مسئولین نظارت ها نمی دانند از چه جایی باید صورت گیرد، بنده عرض می کنم به فرموده امام سجاد(ع) که می فرماید اگر کسی واعظ درون داشته باشد و در محاسبه نفس خویش همت گمارد و از خدا بترسد کم کاری نمی نماید.

ارسال نظرات