خبرهای داغ:
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: شهدا رفته‌اند تا بتوانیم در مورد فقه بحث کنیم و نظام را حفظ کنیم؛ جوانان شهید نشدند تا اینکه نظام از سوی بیگانگان اداره شود.
کد خبر: ۸۶۷۶۲۲۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در همایش فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه روحانیت در حال حاضر به عنوان دین شناس شناخته شده است گفت: همین دین شناسی رسالت حوزویان را سنگین کرده است، برای شناخت دین لوازمی نیاز است که یکی از آن معرفت در مفاهیم دینی است.

وی بیان کرد: قلمرو دین در همه عرصه‌هاست و اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و هم مربوط به دنیا و هم آخرت است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: بعضی فکر کرده‌اند دین تنها همان نماز و روزه است و به مسائل اجتماعی و سیاسی کاری ندارد و برنامه ندارد و همین دلیل موجب شد، بعضی آمده‌اند بعد وفات پیامبر(ص) همه چیز را تمام شده دیدند و برای بعد پیامبر به فکر انتخاب سرپرست افتادند و معتقد بودند دین نباید در سیاست دخالت کند و رهبر جامعه را انتخاب کند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی افزود: تفکیک دین از سیاست ایده شیطانی بوده که از بعد پیامبر شروع شده و موجب خانه نشینی اهل‌بیت(ع) شد و بعد هم سلاطینی به وجود آمدند که انواع جنایت‌ها را به اسم اسلام انجام داده‌اند و امروز تشکیل داعش هم دنباله همان تفکر است.

وی بیان کرد: خدا به وسیله امام راحل منت بر جامعه اسلامی گذاشت و گفت دین در همه مسائل دخالت دارد حتی در مسائل اجتماعی و آن قدر مبارزه کرد تا توانست دخالت دین در سیاست و اجتماع را اثبات کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: در گذشته سلاطین تنها برای تظاهر به روحانیت احترام می‌کردند، اما بعد از طلوع امام راحل جامعه روحانیت در اوج قله افتخار قرار گرفت.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: در مباحث علمی نباید به موضوعاتی پرداخت که اصلا دردی از زندگی و جامعه را دوا نمی‌کند و اثری هم ندارد. متاسفانه از اصل افتادیم و به فرعیات وابسته شدیم و در تحقیقات هم این گونه عمل می‌کنیم.

وی بیان کرد: روحانیت میراث‌‌دار انبیاء هستند و رسالت هم همان رسالت انبیاء الهی است. به هر حال دین هر چه که هست باید آن را فرا گرفت و این مسؤولیت در حال حاضر نصیب روحانیت شده است. دین بسیار گسترده است و تنها علمای گذشته یک بخش فردی آن را فرا گرفتند ولی این کافی نیست. باید همه ابعاد دین را در همه موضوعات مختلف شناخت.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: در حال حاضر این شناخت دین در همه ابعاد رسالت مهم برای ادامه کار و فعالیت است و این هم باید عالمانه صورت گیرد.

استاد حوزه بیان کرد: بعد از معرفت دین رسالت دیگر حوزه نشر معارف و اقامه دین است و این امر همت همه جانبه می‌خواهد و متاسفانه در زمانی هستیم که بعضی‌ها آگاهانه با دین برای رسیدن به منافع خود مخالفت می‌کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: باید تا جایی که امکان دارد از ایجاد اختلاف در دین و تفرقه در جامعه اسلامی جلوگیری کرد. بدتر از همه اینکه حتی در خود نظام انقلاب ایجاد تشکیک کردند و موجب تضعیف پایه‌های نظام و اسلام شدند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: اختلاف فتوا، نباید موجب تضعیف نظام شود. رفتار باید به گونه‌ای باشد که تضعیف نظام را به همراه نداشته باشد و این بزرگترین خطری است که جامعه را تهدید می‌کند و خطر دیگر این است که از خطی که امام راحل ترسیم کرده فراتر رویم.

وی بیان کرد: انقلابی بودن به معنای این است که همه پیرو ولایت فقیه و نظام بوده و در صدد تقویت ارکان انقلاب باشند.

عضو خبرگان رهبری گفت: شهدا رفته‌اند تا بتوانیم در مورد فقه بحث کنیم و نظام را حفظ کنیم؛ جوانان شهید نشدند تا اینکه نظام از سوی بیگانگان اداره شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها