خبرهای داغ:
شهرستان جوانرود با بيش از يكصد روستا و داشتن نيروي انساني با تجربه و كارآمد در عرصه هاي كشاورزي و دامداري مي تواند با حمايتهاي لازم به عنوان پايگاهي توانمند در عرصه اقتصاد مقاومتي ايفاي نقش نموده و زمينه هاي اشتغال و رونق اقتصادي در روستاها را فراهم نمايد.
کد خبر: ۸۶۷۶۳۹۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از جوانرود، شهرستان جوانرود با داشتن بیش از یکصد روستا دارای زمینه های مناسبی برای حضور روستاییان که دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه تولیدات کشاورزی و دامی و صنعت توریسم هستند و با ایجاد زمینه های آموزش و تقویت بنیه های روستاییان ، می توان شاهد رونق اقتصاد روستايي و ايجاد اشتغال و كاهش مهاجرت روستاييان به شهرها باشيم.

 

در شرایطی که نیروی انسانی مستعد بسیاری در این روستاها وجود دارد ، به طور قطع کمک به توسعه کشاورزی و دامداری و گردشگری در روستاهای شهرستان جوانرود گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است که با بستر سازی مناسب و حمایتها و آموزشهای لازم روستاییان در کنار تخصص و پیش زمینه های تجربی آنان می توان هم زمینه های اشتغالزایی و هم رونق اقتصادی این روستاها شاهد بود.

 

امروزه در شهرستان جوانرود هستند افرادی که با کسب مهارت‌های لازم و با راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک ، وارد عرصه اقتصاد، تولید و درآمدزایی شده اند و توانسته اند موفقیتهای خوبی به دست آورند که این امر در کنار رونق اثتصادی خانوارهای روستایی و اشتغال تاثیر بسزایی در رفع محرومیت روستاها که حتی می تواند زمینه های مهاجرت معکوس از شهرها به روستا را نیز به همراه دارد.

 

عبدالرحمن بشول یکی از سالمندان روستای خانم آباد شهرستان جوانرود است که با داشتن سن بالا و با سرمایه ای که از تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کرده است پا به عرصه پرورش دامنهاده و توانسته است با استفاده از تجربیات خود در این زمینه ، موجبات اشتغال خانواده خود و ایجاد درامدی مناسب را برای خانواده خود فراهم نماید.

 

بشول ضمن اشاره به توانمندی های نیروی انسانی در روستاهای جوانرود در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: بنده در دوران نوچوانی و جوانی در حجره های قدیمی به آموزش قرآن مشغول بودم و شغل قبلی بنده کشاورزی و دامداری به صورت جزئی بود که با اخذ سیصد میلیون ریال تسهیلات از بسیج سازندگی شهرستان جوانرود در سال گذشته و نظر به تجربیاتی که در این زمینه داشتم و اکثر روستاییان این شهرستان هم به عنوان یک پیش زمینه این تجربیات را دارا می باشند موفق به راه اندازی یک واحد پرورش دام شدم.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون خودم و خانواده ام که با عرصه کار آشنایی کامل دارند ، در این طرح مشغول فعالیت هستیم و بحمدالله روال کار به خوبی پیش رفته و دارای درآمد مناسب و از بازار فروش نیز مشکلی نداریم.

 

وی خاطر نشان کرد: روستاهای شهرستان جوانرود به واسطه نیروی انسانی با تجربه در عرصه کشاورزی و دامداری ، دارای بسترهای مناسبی برای فعالیت در این عرصه هستند و اگر حمایت و آموزشهای لازم و زمینه های توسعه طرحهای کوچک در این عرصه ها فراهم شود به طور قطع زمینه های اشتغال و رونق اقتصادی روستاهای شهرستان و ممانعت از مهاجرت بی رویه به شهرها باشیم که این امر به واسطه بودن شدن هزینه های زندگی در شهر، حتی می تواند زمینه ساز مهاجرت بالعکس و رجعت دوباره روستاییان ساکن در شهر به روستاها را فراهم آورد.

ارسال نظرات