استاديار دانشگاه و پژوهشگر نمونه كشوري معتقد است: احساس رضايت آحاد مردم از نظم و كنترل امور زندگي مانند شغل ، خانواده و تفريحات سالم معضل اعتياد به مواد مخدر صنعتي و شيميايي را برطرف خواهد كرد.
کد خبر: ۸۶۷۶۴۱۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر جواد صالحي فدردي  افزود: اعتياد پديده اي گسترده است و عوامل ريشه اي و بنيادي آن سالهاي سال است كه هنوز درمان نشده ، هر زماني كه تك تك افراد جامعه از امور زندگي خود كه رسيدن به اهداف طبيعي است ، رضايت خاطر بيابند ، كاهش تقاضا براي مصرف مواد مخدر نيز بوجود مي آيد.

وي اظهار كرد: اگر مردم اعم از نوجوان، جوان يا بزرگسال وقتي احساس رضايت از امور زندگي داشته باشد دليلي ندارد كه به سمت مصرف مواد مخدر روي بياورد و سرمايه ملي را براي بدست آوردن اين مواد هدر ندهد.

استاد يار دانشگاه فردوسي مشهد با بيان اينكه براي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بايد علم‌گرايي و عمل‌گرايي ايجاد شود، ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد بصورت ريشه اي حل نمي‌شود و تا وقتي كه مصرف مواد مخدر وجود دارد ، جرم و جنايت هم وجود دارد .

صالحي تصريح كرد: مسوولان ما تصور مي‌كنند كه در مواقع نياز و ضروري بايد از نظر متخصصان و كارشناسان مربوطه بهره ببرند، در حاليكه بايد در همه ابعاد و همواره نسبت به هشدارهاي آنان توجه و اقدامات پيشگيرانه و عملياتي را درباره معضلات جامعه از جمله اعتياد بكار گرفت .

پژوهشگر نمونه كشوري در حوزه اعتياد با اشاره به اينكه دست اندكاران مبارزه با مواد مخدر وظايفشان بيشتر نظامي و انتظامي است، گفت: براي مبارزه با مواد مخدر بايد از توانمندي‌هاي نيروهاي مردمي كه شامل مسوولان آموزش و پرورش، فرهنگ، بهداشت، شهري و غيره است، استفاده كرد و تك تك آنان احساس مسووليت كنند كه اعتياد به مواد مخدر در يك قدمي فرزندانشان است .

صالحي در پايان خاطرنشان كرد: بحث كاهش تقاضا در جامعه عميق و بنيادي است و مسووليت آن با يك نهاد نمي‌باشد، بايد تفكر سالم در جامعه ايجاد شود.
ارسال نظرات