امام جمعه شهر سامان:

در ماه مبارک شعبان، موجبات رضایت خدا را فراهم کنیم

امام جمعه شهر سامان گفت: در ماه مبارک شعبان باید موجبات رضایت خدا را فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۶۴۳۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی، امام جمعه شهرستان سامان ، در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت امام سجاد(علیه السلام)  که به همت بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران، دهستان شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان در  مسجد حضرت بقیه الله برگزار شده بود  ، ضمن تبریک ایام با سعادت و پر خیرو برکت میلاد حضرت ، امام زین العابدین(علیه السلام) ، محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداء و ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و عموم مسلمین جهان ، بویژه شیعیان گفت: حضرات معصومین (علیهم السلام) دو نوع آفرینش و خلقت دارند، یکی خلقت جسمانی ، مثل سالروزهای ولادت ائمه اطهار(علیهم السلام)  و یکی هم خلقت نورانی که این نوع خلقت، هم در روایات اهل سنت و هم در روایات شیعه به آن مفصل پرداخته شده است .

ملکپور در ادامه همین موضوع گفت: خداوند متعال در آیه 35 سوره مبارکه مائده یک دستور به ما داده است:

  "یا ایّهاالذین آمنو اتّقوالله وابتغوا الیه الوسیله

وی در ادامه این آیه ی شریفه گفت: در این آیه مبارکه موضوع تقوا و مراعات بایدها و نبایدها ، موضوعی که در دنیا و آخرت به درد ما می خورد به مومنین یدآور می شود . بعد میفرماید: " وابتغو الیه الوسیله" ، "یعنی  اگر می خواهید به سوی خدا بروید باید با وسیله بروید"  ، که یکی از مصادیق بارز و مهم  "وسیله"  ، حضرات معصومین  و اهل بیت عصمت و طهارت  (علیهم  السلام) هستند و این حرف ما شیعه ها نیست که اینها وسیله اند ، بلکه حرف اهل سنت است .

امام جمعه سامان که در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران و نمازگزاران مسجد بقیه الله شوراب صغیر سخن می گفت در باره موضوع " وسیله" و استناد به آن در فرقه های اهل سنت  افزود: اهل سنت دارای چهار فرقه ی حنفی، حنبلی ، شافعی و مالکی هستند و صرفه نظر از فرقه ظالّه وهابیت که یک تفکر متضاد با اسلام ناب محمدی(ص) و اهل سنت است، همه به اتفاق ، قائل به موضوع " وسیله " ، هستند.

ملکپور در ادامه بحث به چند نمونه از از موارد مطرح شده در این باره از فرقه های اهل تسنن اشاره کرد و گفت: امام شافعی های اهل تسنن گفته است : " آل النّبی ذریعتی و هم الیه الوسیلتی، ارجو بهم اعطی غدا  بیدی الیمین صحیفتی"  ، یعنی اهل بیت پیامبر(ص) اینها وسیله هستند و امیدوارم با محبت خاندان پیامبر(ع) ، در روز قیامت نامه اعمالم را به دست راستم بدهند.

وی در ادامه گفت: در جای دیگر،  روزی منصور داونقی خلیفه وقت عباسی وارد مسجدالنبی شد و در آنجا از امام مالکی رئیس فرقه مالکی ها سوال کرد: می خواهم دعا کنم ، آیا رو قبله بایستم و دعا کنم ، یا رو به حرم پیامبر(ص) ؟ رئیس فرقه مالکی های اهل تسنن، در پاسخ منصور دوانقی گفت: چرا روی خود را از پیامبر (ص) برگردانی!؟ رو به قبله نکن و صورتت را به سمت مرقد مطهر پیامبر بنما و دعا کن و این کسی که اینجا آرمیده است ، " هو وسیلتک و و سیله ابیک آدم" ، یعنی این آقایی که اینجا خوابیده است " وسیله ی" تو   و  "وسیله ی" پدرت آدم است و در ادامه دراد که گفته است، آنها یک خلقت نورانی هم دارند، که این جمله ی امام مالکی ها ، اشاره دارد به آیه شریفه 37 سوره مبارکه بقره که خداوند متعال در این آیه  می فرماید: " فتلقّی ءآدم من رّبه کلمات ، فتاب علیه،انّه هو التّواب الرّحیم"، یعنی: "حضرت آدم کلماتی را از خدا یاد گرفت و خدا را به آن کلمات قسم داد و خدا توبه اش را پذیرفت".

ملک‌پور ادامه داد: درباره اینکه این کلمات چه بوده است؟، می توان استاد کرد به کتاب اهل سنت به نام" شواهد التّنزیل" که  بیست و یک روایت از اهل سنت در آن وجود دارد ، و در این کتاب آمده است، موقعی که حضرت آدم می خواست توبه کند به واسطه ی ترک اولایی که انجام داده بود(چون پیامبران خدا معصوم هستند و گناه نمی کنند)،در لحظه ارتباطش با خداوند کلماتی را به زبان جاری کرد که در این کتاب از زبان رسول خدا(ص) ، آن کلمات ، اسم مقدس محمد(ص) ،علی،فاطمه، حسن و حسین(علیه السلام) بوده و حضرت آدم خدا را به حق اهل بیت (علیه السلام) قسم داد و خدا توبه اش را قبول کرد.

امام جمعه سامان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ایام ماه مبارک شعبان المعظم افزود:همه می دانیم که حضرت آدم پیامبر خداست و پیامبر هم گناه نمی کند و فقط یک ترک اولی کرد و برای آن نیز سیصد سال گریه کرد و این موضوع حداقل باید ما را متوجه این موضوع کند که حالا ما چقدر ناراحتیم و گریه می کنیم برای آن اعمالی که می دانیم که انجامش گناه است، ولی باز هم آن اعمال را مرتکب می شویم!؟ و میطلبد که با توبه و استعانت از درگاه خداوند غفّار، مهربان و بخشنده ، همواره سعی کنیم در ماه مبارک شعبان،  موجبات رضایت حضرت حق را با وسیله قرار دادن اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، فراهم کنیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار