معاون عمرانی استانداری لرستان:

قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر بدون افزایش ضخامت باند در فرودگاه خرم آباد وجود ندارد

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر بدون افزایش ضخامت باند در فرودگاه خرم آباد وجود ندارد
کد خبر: ۸۶۷۶۴۶۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، اصلانی در جلسه بررسی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد، گفت: نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر بر روی باند فرودگاه خرم آباد مستلزم افزایش ضخامت باند است که برای افزایش این ضخامت نیز باید پروازها متوقف شوند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی پروازهای فرودگاه خرم آباد دارای تبعات است، افزود: یا باید پروازها را تعطیل کنیم و یا اینکه برای استمرار فعالیت فرودگاه هم ظرفیت پروازها و هم سوخت هواپیماها کاهش یابد و همچنین باید به گونه ای عمل شود که در هنگام فرودآمدن هواپیما بر روی باند که عملیات افزایش ضخامت آسفالت در حال انجام است تمام موانع برداشته شوند که این نیز کار دشواری است.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: توسعه فروذگاه خرم آباد در دولت تدبیر و امید با جدیت کم نظیری شروع شد و در حال حاضر افزایش طول باند آن به میزان 600 متر انجام شده است.

اصلانی بیان کرد: این توقع را از رسانه ها داریم که اگر فرودگاه تعطیل شد به مردم اطلاع رسانی کنند. می دانیم که تعطیلی پروازها کار سختی است و از طرفی بازگرداندن ایرلاین ها که با پیگیری های استاندار لرستان حاضر به برقراری پروازها شده اند نیز سخت است. در هر حال قرارگاه خاتم الانبیاء برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه خرم آباد منتظر تصمیم ماست.

وی افزود: تنها مشکل افزایش ضخامت باند فرودگاه خرم آباد تامین قیر مورد نیاز بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته حواله تامین قیر توسط شرکت نفت صادر و ابلاغ شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار