خبرهای داغ:
عضوکارگزاران روابط عمومی کشور گفت: پیامدهای فقر فرهنگی مصیبت بارتر از فقر اقتصادی است به نظرم هم در دولت گذشته و هم در دولت تدبیر و امید که دو قرائت و انگیزه متفاوت دارند این مقوله خیلی جدی گرفته نشده است.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۲۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمدرضا بهرامی در گف‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: حوزه فرهنگ بخصوص فرهنگ دینی و چالش های موجود در این حوزه از دغدغه های مهم و همیشگی مقام معظم رهبری است.

وی افزود:مقام معظم رهبری همواره لزوم توجه به این حوزه را مورد تاکید قرار داده اند؛ اما این دغدغه هم به لحاظ اعتبارات و هم به لحاظ اندیشه در بین مسوولان کمتر مورد توجه هست و به جرات می توان گفت حوزه فرهنگ با مظلومیت ویژه ای دست به گریبان است.

این کارشناس برنامه ریزی فرهنگی استان  گلستان تصریح کرد: پیامدهای فقر فرهنگی مصیبت بارتر از فقر اقتصادی است به نظرم هم در دولت گذشته و هم در دولت تدبیر و امید که دو قرائت و انگیزه متفاوت دارند این مقوله خیلی جدی گرفته نشده است.

عضوکارگزاران روابط عمومی کشور گفت: در این راه، حرفهای خوب و افق های روشن به اندازه کافی ارائه شده است منتها کار به طور جدی و همه جانبه پیگیری نمی شود و بعضا پویایی و توان لازم مدیریتی در این حوزه دیده نمی شود.

بهرامی بیان کرد: متاسفانه برخی از کسانی که به این عرصه آمدند دچار تحولات فکری و انگیزه ای جدیدی شده اند و به قول حضرت آقا به چرب و شیرین دنیا روی آوردند و مسالشان شد خودشان.

کارشناس برنامه ریزی فرهنگی استان افزود:مجموعه های فرهنگی که با وجود برخی موانع از جمله کمبود اعتبارات نتوانند برنامه های خود را آغاز کنند و سربلند نگه دارند آن مجموعه بیمار است.

وی ادامه داد:همه برنامه های ما که نباید تحت الشعاع بودجه قرار داشته باشد با تدبیر درست و با حداقل های اعتبار مالی می شود کار را پیش برد؛ خیلی ها در این شرایط محرومیت توانستند قد بکشند و جریان سازی کنند و نگذارند که محصول روی زمین بماند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه دین اسلام کامل ترین دین دنیاست و توانایی پاسخگویی علمی و منطقی در تمامی ابعاد به خصوص حوزه فرهنگ را دارد بیان داشت: متاسفانه تاکنون با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوزنتوانسته ایم از این ظرفیت در جهت پاسخدهی و رفع مظلومیت از چهره فرهنگ در کشور، موفق عمل کنیم.

بهرامی در ادامه سخنان خویش با اشاره به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تمرکز ویژه‌ای بر بخش موسیقی، تئا‌تر و دیگر بخش‌های مشابه دارد.

عضوکارگزاران روابط عمومی کشور تصریح کرد: با توجه به حضور قومیت های متعدد در استان و تاثیرپذیری بالای فرهنگی به خاطر هم مرز بودن با چند کشور و همچنین قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی با حرم رضوی این انتظار وجود دارد که این اداره کل بر دیگر بخش های فرهنگی نیز تمرکز داشته باشد و با تعریف چشم انداز و نقشه جامع فرهنگی در همه عرصه‌ها، باعث رشد متوازن فرهنگی در استان شود.

این فعال فرهنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: البته از سوی اداره کل ارشاد، اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته منتها تا رسیدن به وضعیت مطلوب و در حدنیاز فاصله هاست و باید ضمن توجه عملی به حوزه فرهنگ، زیرساختهای فرهنگی استان در جهت ارتقای شاخص های فرهنگی  استان ارتقاء پیداکند.

وی ادامه داد : همکاری و توجه سایر نهادهای فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، صداوسیما، بسیج ، حوزه هنری در این باره مورد تاکید می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها