سفیر فنلاند در خرم‌آباد:

آمادگی فنلاند برای پذیرش دانشجویان خرم‌آبادی/ وزیر خارجه ایران به فنلاند سفر می‌کند

سفیر فلاند برای از آمادگی دانشگاههای این کشور برای پذیرش دانشجویان خرم آبادی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۶۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، هاری کمراینن ظهر امروز در نشست با شهردار خرم‌آباد که در سالن جلسات شهرداری خرم‌آباد برگزار شد از سفر به استان لرستان اظهار خرسندی کرد و اظهار داشت: نخستین بار است که به این استان سفر می‌کنم.

وی به بازدید خود از مناطق طبیعی و تاریخی استان اشاره کرد و افزود: طی بازدیدی که از استان داشتیم متوجه شدم که تولیداتی در این استان وجود دارد که ما متأسفانه در کشور فنلاند نداریم.

سفیر فنلاند عنوان کرد: ما می‌توانیم در زمینهٔ صنعت، کشاورزی، چرم و تولیدات چرم تبادلاتی با استان لرستان داشته باشیم چون با توجه به شرایط آب و هوایی لرستان، ما شرایط این‌گونه تولیدات را نداریم.

وی بیان کرد: در کشور فنلاند که یک منطقه شمالی واقع‌شده محصولاتی تولید می‌شود که ممکن است برای شما در استان لرستان موردتوجه باشد.

کمراینن تصریح کرد: امروزه عمده‌ترین محصول فنلاند صادرات تکنولوژی است چراکه این کشور دارای صادرات متنوع تکنولوژی است.

وی به تولید آسانسورهای هوشمند در کشور فنلاند اشاره کرد و گفت: فنلاند در بحث تکنولوژی هوشمند در زمینهٔ صنعت نیز فعالیت دارد.

سفیر فنلاند خاطرنشان کرد: فنلاند کشور کوچکی است که خیلی با ایران فاصله ندارد به‌ طوری‌که تنها یک کشور حدفاصل این دو کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: فنلاند دارای استانداردهای بالایی در زمینهٔ تولیدات صنعتی است که می‌تواند یک دوست خوب برای کشور ایران باشد و از طرفی در لرستان نیز که استان خاصی است تولیداتی وجود دارد که برای ما مفید است بنابراین با تولیداتی که ما نیز داریم می‌توانیم تعاملاتی با یکدیگر داشته باشیم.

کمراینن یکی از علل موفقیت‌های آموزش فنی کشور فنلاند را مدیریت خوب تجاری دانست و افزود: کیفیت بالای آموزش نیز سبب موفقیت‌های آموزشی شده است.

وی عنوان کرد: با مشارکت کشور ایران می‌توان مدرسه تجاری تحصیلات عالی برای هر دو کشور ایجاد کرد چراکه در کشورهای مختلفی ازجمله تایوان، چین، کره جنوبی مرکزی وجود دارد که می‌تواند در این نیز ایجاد شود.

سفیر فنلاند بیان کرد:کشور فنلاند هرساله آمادگی پذیرش دانشجو در بحث هتل داری و گردشگری را دارد به‌ طوری امروز دانشجویان برخی از کشورها مانند هند و افغانستان در بحث هتل داری،گردشگری و مدیریت تدریس می‌کنند بنابراین آمادگی داریم تا پذیرای دانشجویان خرم‌آباد در این زمینه باشیم که در این راستا تمام مطالب نیز به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی در زمینهٔ تحصیل دانشجویان انجام‌شده است تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های زیادی که در حوزه طبیعت، تاریخ و گردشگری استان لرستان می‌بینم خرسندیم که برای شناخت بیشتر خواهرخواندگی بین دو کشور داشته باشیم.

کمراینن گفت: از پیشنهاد شهردار خرم‌آباد برای خواهرخواندگی بین شهر خرم‌آباد و یکی از شهرهای فنلاند استقبال می‌کنم و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص فنلاند مردم این کشور برای بقا پرتلاش و سخت‌کوش هستند به‌ طوری‌که همین سخت‌کوشی سبب شده تا در مسابقات بین‌المللی نیز مردم این کشور موفق باشند بنابراین خوشحال می‌شویم بتوانیم آموزه‌ای خود را به دیگران نیز انتقال دهیم.

سفیر فنلاند از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در دو هفته این آینده به کشور فنلاند خبر دارد و گفت: بعداز این دیدار نیز وزیر کشاورزی و وزیر بهداشت و درمان نیز دیدار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه وزیر تجارت ایران سه ماه پیش با کشور فنلاند دیدار داشت اظهار داشت: پیش‌ازاین نیز وزیر کشاورزی و محیط‌زیست فنلاند با کشور ایران دیدار داشتند.

کمراینن به حضور 200 نفر از اقتصاددانان فنلاندی به کشور ایران اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار زن و مرد فنلاند توانستند شعر فردوسی را به فنلاندی بخوانند.

وی بابیان اینکه ما می‌توانیم موارد خیلی زیادی برای ارتباط متقابل داشته باشیم عنوان کرد: یکی از اساتید کشور فنلاند توانسته است کتاب شاهنامه فردوسی و کتاب سعدی را از زبان فارسی به انگلیسی برگرداند.

سفیر فنلاند در رابطه با تولید مواد بازیافتی در کشور فنلاند تصریح کرد: کشور به بحث بازیافت مواد ورود پیداکرده تا زباله‌های رهاشده اطراف شهر را برای بازیافت و تولید مواد جدید به کار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در اروپا بازیافت مواد اجباری است تا مواد ضایع برای تولید محصول جدید و تولید انرژی به کار گرفته شود.

کمراینن عنوان کرد: خرسند می‌شویم در آینده هیئتی از استان لرستان با کشور فنلاند دیدار داشته باشد از طرفی سفارت فنلاند در تهران نیز همیشه آماده پذیرایی از مسئولان این استان است و خوشحال می‌شویم از طریق سفارت یا مستقیم مراحل ایجاد همکاری را فراهم آوریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار