خبرهای داغ:

پنجمین جشنواره فیلم سبز در خوزستان آغاز به کار کرد

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز با حضور مردم و جمعی از فعالان محیط زیستی در خوزستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۷۶۶۹۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز در خوزستان افتتاح شد.

احمدرضا لاهیجان زاده در آئین افتتاحیه این جشنواره که امروز در اهواز برگزار شد با اشاره به وقفه 10 ساله برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهارداشت: بیش از 1000 فیلم از فیلمسازان داخلی و خارجی به دبیرخانه فیلم سبز ارسال شده است.

وی افزود: این جشنواره که به ریاست معصومه ابتکار برگزار می‌شود پس از ده سال امسال مجددا برگزار شد و برگزاری مجدد آن با استقبال فیلمسازان مواجه شد.
مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: برگزاری جشنواره فیلم سبز علاوه بر اینکه سبب فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست می‌شود ارتباط بیشتری میان دوستداران فعالان محیط زیست ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت محصولات نمایشی تولید شده در این جشنواره گفت: از 1000فیلمی که به دبیر خانه مرکزی در تهران ارسال شده است مقرر شده که بیش از 160 اثر نیز در استانها از جمله خوزستان به نمایش گذاشته شود.

لاهیجان زاده به وضعیت زیست محیطی خوزستان نیز اشاره کرد و تاکید کرد: ساخت آثار هنری می تواند در جهت حل مشکلات زیست محیطی بسیار موثر باشد.

وی افزود: برای مثال در استان خوزستان که درختان نخل و خرمای بسیاری وجود دارد بیش از 400هزار نفر از این درختان در حال نابود شدن هستند که سوژه‌ مناسبی برای ساخت فیلم و آثار هنری است.

مدیرکل محیط زیست خزستان در پایان با اشاره به حضور داوران خوزستان در هیئت داوران جشنواره نیز گفت: علاوه بر هنرمندان کشورمان بیش از 37 کشور دیگر نیز آثار خود را برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم سبز ارسال کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها