خبرهای داغ:
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان:
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان گفت: استان اصفهان پتانسیل های لازم جهت جذب گردشگران را دارا می باشد اما برای جذب هر چه بیشتر گردشگرلازم است زیرساخت ها قوی تر شود.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۱۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید روانفر با بیان این مطلب افزود: ایران برای کشورهای همسایه می تواند مقصد مناسبی برای توریست سلامت باشد و با دارابودن بیمارستان ها و کادر پزشکی متخصص ، امکان پیشرفت در زمینه توریست سلامت را داردکه البته لازمه ی پیشرفت آن تبلیغات و سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: شهر اصفهان با هزینه های مناسب تر درمانی به نسبت سایر کلانشهرهای ایران و در کنار آن شرایط زیست محیطی و جاذبه های گردشگری حاکم بر این شهر، می تواند به جذب بهتر توریست های درمانی کمک کند.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان اضافه کرد: افتتاح شهرک سلامت شهر اصفهان را تبدیل به قطب توریست درمانی ایران می کند و با توجه به اینکه توریست سلامت می تواند سه برابر یک توریست عادی ارز وارد کشور کند، سودآوری این بخش بسیار مطلوب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی آسمان هفتم گفت: شهر اصفهان به دلیل شاخصه های فرهنگی ، مذهبی و تاریخی از نظر جذب گردشگر در این زمینه ها بسیار قوی است؛ در کنار آن وجود چشمه های آب گرم در اطراف اصفهان ، پتانسیل جذب گردشگر سلامت را فراهم می کند.

وی در ادامه پیرامون وضعیت گردشگری شهر اصفهان ، اظهارکرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام معرفی شده و جزو 10 شهر دیدنی جهان مطرح است و با توجه به آثار تاریخی ثبت شده در سطح ملی و جهانی ، همواره جایگاه مناسبی در صنعت گردشگری ایران داشته است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل عدم توجه کافی به صنعت گردشگری و نگاه و تمرکز یک سویه به تورهای خارجی توسط صاحبان این صنعت و متولیان امر، ورود مسافران خارجی به ایران و به دنبال آن به شهر اصفهان کاهش یافت و متأسفانه دچار عقب ماندگی در صنعت پرسود گردشگری شدیم ،اما خوشبختانه در چند ماه اخیر و به خصوص پس از برجام شاهد رشد چشمگیر گردشگری در شهر اصفهان بوده ایم.

روانفر یادآور شد: شهر زیبای اصفهان با بافت فرهنگی و مذهبی ، وجود مراکز تاریخی و مکاتب هنری و فلسفی ، تمامی پتانسیل های لازم جهت جذب گردشگری داخلی و خارجی را دارا می باشد که در این خصوص می توان به وجود آثار تاریخی ثبت شده جهانی و ملی ، شرایط زیست محیطی و طبیعی و بهداشتی محیط، تعداد تورگردانان محلی و برگزارکنندگان تورهای داخلی ، تعداد مناسب هتل ها و مراکز اسکان گردشگران، مراکز درمانی و اورژانسی و... اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی آسمان هفتم با اشاره به اینکه استان اصفهان ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی را جهت جذب گردشگران اعم از داخلی و خارجی دارا می باشد، ادامه داد: این استان با کویرهای متعدد احاطه شده که علاوه بر جذب گردشگران داخلی ، برای توریست های خارجی نیز بسیار بکر و جذاب است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان گفت: روستاها و شهرهای اطراف اصفهان با بافت تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد خود می توانند مقاصد گردشگری خوبی باشند.

وی رودخانه زاینده رود و آبشار های استان اصفهان را از دیگر از جاذبه های استان اصفهان برشمرد و اظهارکرد: در مجموع استان اصفهان پتانسیل های لازم جهت جذب گردشگران را دارا می باشد اما برای جذب هر چه بیشتر گردشگرلازم است زیرساخت ها قوی تر شود، زیرساخت هایی از قبیل راه سازی و حمل و نقل ، نوسازی ناوگان حمل توریست، زیباسازی ورودی شهرها ، بهبود مراکز اقامتی و اسکان مسافران، بهبود شرایط پروازهای داخلی و خارجی، بهبود علایم و راهنمایی بهتر مسافران، رسیدگی و حفاظت بیشتر و بهتر به مراکز تاریخی و باستانی ، اطلاع رسانی و تبلیغات بهتر که همه و همه می توانند در تبدیل شدن اصفهان زیبا به یک برند گردشگری کمک کنند.

روانفر خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای گردشگران لازم است تسهیلاتی جهت اسکان مسافران در نظر گرفته شود؛ تعداد هتل های شهر اصفهان قابل قبول است اما برای جذب هرچه بیشتر توریست لازم است تعداد و سطح کیفیت و خدمات هتل ها و اقامتگاهها افزایش یابد و همچنین سطح خدمات اقامتگاه ها با استانداردهای بین المللی همانند سازی شود.

وی با بیان اینکه طبق آمارها اصفهان تنها دو هتل 5 ستاره دارد که مناسب شهری با این میزان گردشگر نمی باشد ، گفت: علاوه بر این با افتتاح سالن اجلاس امام خامنه ای مدظله العالی در شهر اصفهان شرایط برای ورود توریست با اهداف سیاسی و فرهنگی بهتر خواهد شد، البته در کنار تمام پتانسیل های موجود می توان با برنامه ریزی جهت برگزاری و میزبانی همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی میزان ورود توریست به اصفهان را افزایش داد، همچنین با فرهنگسازی بیشتر میزان میهمان نوازی مردم شهر اصفهان و همکاری های مردمی برای جذب توریست را بهبود بخشید، البته تبلیغات و بازاریابی در زمان ماندگاری گردشگران برای اقامت در شهر تأثیر بسزایی دارد.

گفتنی است ، شرکت خدمات مسافرتی آسمان هفتم با هدف جلب رضایت و اعتماد مشتریان و نگاه حرفه ای بر این صنعت فارغ از دیدگاه اقتصادی فعالیت خود را آغاز نمود که طی سالهای فعالیت این مهم به نحو شایسته ای دنبال شد.

از آنجا که فعالیت مثبت این مجموعه از دیدگاه همگان و به خصوص متولیان این صنعت پنهان نبود، طی سالهای اخیر این شرکت را حائز دریافت 5 لوح سپاس گردشگری کرد که از مهمترین افتخارات مجموعه به شمار می رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها