در حال حاضر انتقال نیرو از مازندران به مناطق عملیاتی سوریه و عراق متوقف شود، این موضوع مورد گلایه بسیاری از رزمندگان و علاقمندان قرار گرفت و حتی طوماری در این زمینه تهیه شد و قرار است این طومار گلایه‌آمیز در اختیار سردار سلیمانی و دیگر مسئولان تصمیم گیرنده قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۰۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳





خبرگزاری بسیج مازندران، مراسم یادبود شهدای حرم شهرستان ساری با حضور پرشور مردم مرکز استان و دیگر شهرهای اطراف برگزار شد.

استقبال مردم در مراسم یادبود شهدا، نشان از دلداگی آنها به فرهنگ شهادت و نیز علاقمندی آنها به حرم اهل‌بیت(ع) دارد. مهمانان ویژه این مراسم، جانبازان و رزمندگان حاضر در میدان نبرد سوریه بودند که مورد تفقد مردم حاضر در مراسم قرار گرفتند.

استقبال از برگزاری این مراسم به حدی انبوه بود، که برگزارکنندگان مراسم اقدام به انسداد خیابان جام‌جم منتهی به محل برگزاری مراسم یادبود شهدای مدافع حرم کردند.

این مراسم با چاووشی‌خوانی یکی از مداحان آغاز شد، در ادامه این مراسم مادر شهید رادمهر که این روزها روحیه با صلابتش قامت دشمنان را خم میکند، زینب‌وار به تشریح عملکرد شهدا پرداخت.

صحبت‌های حماسی مادر شهید رادمهر روحیه جمع حاضر را دو چندان کرد و آرامشی که فرزند شهیدش دارد را به مادر منتقل کرد. مادر این شهید در صبحت‌هایش به پاسخی که یک مسلمان به فریاد دیگر مظلوم باید بدهد اشاره کرد و یادآور شد: شهادت فرزندم در راستای وظیفه دینی و اسلامی بود.

وی با اعلام اینکه دفاع فرزندان ما در سوریه و عراق، همان دفاع از ایران است، تاکید کرد: خانواده‌های شهدا، زینب‌وار فرزندان‌شان را برای یاری دین اسلام تربیت می‌کنند.

این مادر شهید با اعلام اینکه شهدا، عباسان ما در سوریه و عراق هستند، بیان کرد: ما سری را که در راه دفاع از اسلام دادیم، پس نمیگیریم.

از نکات برجسته صحبت‌های این مادر شهید، توصیه به مسئولان اجرایی کشور است که خطاب به مسئولان گفت: مسئولان اجرایی تبعیت خود را از منویات رهبر انقلاب اسلامی ایران نشان داده و در راه پیشرفت کشور تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان از استکبار نهراسند، خون شهدا در این سرزمین جوشش ایجاد میکند.

به دلیل صحبت‌های حماسی این مادر شهید و صحبت‌های محکمی که ارائه می‌داد، همه جملاتش تاکید بود و اینگونه خطاب به برخی سازش‌کاران گفت: ما تنها زیر بیرق حضرت مهدی(عج) زندگی می‏‌کنیم.

حضور حجت‌الاسلام کاظمی از مدافعان حرم سوریه که به نمایندگی از فرمانده ایرانی مستقر در سوریه به این مراسم رسیده بود، از دیگر نقاط برجسته این مراسم معنوی بود.

وی به رشادت‌های انجام شده شهدا در سوریه و عراق و دلنگرانی آنان اشاره کرد و گفت: تنها دغدغه شهدا در سوریه و عراق حفظ اسلام ناب‌محمدی و سلامتی رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام کاظمی با اعلام اینکه شهدا قبل از اعزام، خودشان به این موضوع واقف بودند که آسمانی میشوند، ادامه داد: شهادت، شجاعت و رشادت آنها وصف‌ناشندنی است.

این مدافع حرم با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان اجرایی کشور در پذیرش سران کشورهایی که در سوریه و عراق که دست‌شان به خون مردم در سوریه و عراق آلوده است، تاکید کرد: این اقدام شما، دل مادران شهید را به درد می‌آورد.

وی بیان کرد: کم‌لطفی در حق شهدای مدافع‌حرم و دیگر شهدا و خانواده‌های آنها غیرقابل پذیرش است و افراد باید به این موضوع پاسخ دهند.

این مدافع حرم با گرامیداشت یاد‌و‌خاطره شهید رادمهر گفت: این شهید علاقه بسیار زیادی به رهبر انقلاب اسلامی ایران داشت.

حجت‌الاسلام کاظمی اضافه کرد: با توجه به شهادت ۱۳ تن از رزمندگان مازندران در سوریه تصمیم بر این شد که در حال حاضر انتقال نیرو از مازندران به مناطق عملیاتی سوریه و عراق متوقف شود، این موضوع مورد گلایه بسیاری از رزمندگان و علاقمندان قرار گرفت و حتی طوماری در این زمینه تهیه شد و قرار است این طومار گلایه‌آمیز در اختیار سردار سلیمانی و دیگر مسئولان تصمیم گیرنده قرار گیرد.

دل گویه فرزند شهید سیدجواد اسدی از دیگر بخش‌ها بسیار اثرگذار این برنامه معنوی بود.

سیداحمد اسدی در نامه‌ای به پدر خود این‌گونه نوشت:
پدر عزیز قامت تو تکیه‌گاهی بود مرا.
نمی‌دانم دلتنگی‌هایم را با که بگویم، دستانم را به آغوش گرم و لبخند زیبای چه کسی غیر از باباجواد باز کنم. تو خیلی زود منو مادرم را تنها گذاشتی، اما من ناراحت نیستم. چون تو برای دفاع از خاک مسلمانان شهید شدی.

تو تعزیه‌خوان حضرت علی‌اکبر و علی‌اصغر شش‌ماهه بودی. هیچ‌کس صدای گرم و زیبای تو را ندارد. امسال چه کسی به جای تو تعزیه‌خوانی کند. تو قهرمان هستی که همیشه در تاریخ و یاد مردم زنده می‌مانی و من به شهادت افتخار می‌کنم.

با تشکر از کسانی که در این مدت کنارمان بودند.
سرباز کوچک رهبر و امام زمان(عج)، سید احمد اسدی.
برای ظهور امام‌زمان و سلامتی رهبرمان و شادی روح شهدا و بابا جوادم صلوات.

دل‌گویه این فرزند شهید گویای این است که شهدای مدافع حرم حتی مانند یاران امام حسین(ع) به اهل‌بیت(ع) خود درباره فیوضات عظیمی که نصیب آنها خواهد شد، باورهایی را انتقال دادند.

و چه زیبا فرهنگ شهادت از دوران دفاع‌مقدس به دوران دفاع از حرم منتقل شد، که مادر شهید رادمهر حاضر شد دو فرزندش همزمان برای مبارزه با کفر و نفاق به سوریه اعزام شوند و حتی زمانی که پیکر فرزندش به خانه برنگشت، اصلا و ابدا در این باره گلایه‌ و شکوه‌ای نداشت.

در محافل شهدای ساری علاوه برای رشادتی که شهدا انجام دادند، از صلابتی که خانواده‌های شهدا داشتند، به نیکی یاد میشد. مادر شهید رادمهر، پدر شهید کمالی و فرزند شهید رادمهر نشان دادند که پشتوانه‌های انقلاب اسلامی ایران بسیار قوی و کارآمد است و فرهنگ دفاع‌مقدس به خوبی منتقل شد که مادری حاضر است همزمان دو فرزندش را برای مبارزه با دشمن راهی میدان نبرد کند و هراسی از این بابت به خود راه ندهد.

حجت الاسلام جوشقانی نیز که به عنوان سخنران این مراسم حضور داشت، از برنامه‌ریزی نظام سلطه برای افزایش قدرتش در منطقه اشاره کرد و گفت: تنها مانع قدرت آمریکا در منطقه ایران اسلامی است.

وی با اعلام اینکه کشورهای استکباری به این نتیجه رسیدند که ایران قلب خاورمیانه است و به دلیل روحیه استبکارستیزی مردم این کشور تسلیم آمریکا نمیشود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ضرورت حضور نیروهای کشور ما در سوریه و عراق اشاره کرد و یادآور شد: اگر ما در سوریه و عراق حاضر نباشیم، مجبور خواهیم بود در مرز هزار و ۴۰۰ کیلومتری با ایادی استبکار بجنگیم.

وی در ادامه به شقاوت و بی‌رحمی نیروهای داعشی و تکفیری اشاره و بیان کرد: آنها دختر شش ساله را سر بریدند و در یک تابه جلوی چشمان مادرش سرخ کردند.

جوشقانی خطاب به سازمان‌های به اصطلاح حقوق‌بشر گفت: چرا شما در قبال اینگونه اقدامات سکوت کرده‌اید و لب به اعتراض نمی‌گشاید؟.

وی در پایان گفت: صبر و استقامت خانواده‌های شهدا در زمان شنیدن خبر شهادت فرزندان‌شان ستودنی و اقدام زینبی آنها قابل‌تقدیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها