سینمایی که باید مظهر ترویج ارزش ها و فرهنگ ناب کشور ما باشد تبدیل شده به ابزاری برای ترویج ضد ارزش ها، مسئولان ارشاد بهانه می آورند اینها قابل توجیه نیست.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۰۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از محتوای ضد اخلاقی بسیاری از فیلم ها از جمله فیلم 50 کیلو آلبالو گفت: متاسفانه در سال های اخیر فیلم های مستهجن به معنای واقعی رواج زیادی داشته است.

وی افزود: سینمایی که باید مظهر ترویج ارزش ها و فرهنگ ناب کشور ما باشد تبدیل شده به ابزاری برای ترویج ضد ارزش ها، فیلمهایی بسیار سطح پایین که به سلیقه و شعور مخاطب توهین می کنند چون آنقدر این فیلم ها سطحی و بی کیفیت و بدون موضوع هستند که به نوعی روی فیلم های فارسی را سفید کرده اند.

اصلانی تصریح کرد: اینکه مسئولان ارشاد بگویند ما این فیلم ها را ندیدیم اصلا توجیه ندارد، مسئولان معمولا بهانه می آورند که ما فیلم ها را ندیده ایم و یا در حین تولید فیلم تغییر یافته است اینها قابل توجیه نیست، مسئولی که از کارهایی که در زیر مجموعه اش انجام می شود اطلاعی ندارد و توان مدیریت ندارد، اشغال کردن جایگاه مدیریتی توسط او مخصوصا در نظام اسلامی ما شرعا جایز نیست.

مسئول بسیج جامعه زنان اظهار داشت: در نظام اسلامی تکلیف مداری و توانمندی حرف اول را می زند اگر مدیری توانایی ندارد باید حوزه مربوطه را ترک کند، بعد هم اگر مسئولان ارشاد می گویند از محتوای فلان فیلم اطلاع نداشتند، چرا هنگامی که مطلع شدند سریع جلوگیری نکردند.

اصلانی گفت: نمونه هایی از این قبیل فیلم ها را زیاد داریم که واقعا شعور و فهم مردم بزرگ ایران اسلامی را نادیده می گیرند و آنقدر موضوعات سخیف و دم دستی می بینیم و گیشه ای نگاه می کنند که جای تاسف دارد در مورد پخش فیلم مستهجن "نهنگ عنبر" مسئولان هیچ کاری نکردند و روی پرده سینما رفت و در سینمای خانگی هم عرضه شد و حالا فیلم های دیگری مانند "50 کیلو آلبالو" این وضعیت را دارند.

ارسال نظرات