خبرهای داغ:
سمیه امجدیان فارغ التحصیل رشته کشاورزی همراه برادرزاده اش محدثه امجدیان با پشتکار و همت خود امروز توانسته است یک کارگاه تولید پرورش قارچ موفق در نزدیک روستای پدری خود یعنی روستای سهنله سنقروکلیایی راه اندازی کند.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۷۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

سمیه امجدیان فارغ التحصیل رشته کشاورزی همراه برادرزاده اش محدثه امجدیان با پشتکار و همت خود امروز توانسته است یک کارگاه تولید پرورش قارچ استیجاری در نزدیک روستای پدری خود یعنی روستای سهنله سنقروکلیایی راه اندازی کند.

سمیه امجدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیج از سنقروکلیایی، درباره طرح خود گفت: بنده سه سال است که در عرصه پرورش قارچ مشغول فعالیت می باشم و خوشبختانه به لطف خدا و کمک بسیج توانستم امروز علاوه بر تولید یک منبع درآمد داشته باشم.

 وی اظهار کرد : با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی توانستم این کارگاه را راه اندازی نمایم و در هر دوره بیش از 2300 الی 2400 کیلوگرم قارچ تولید و روانه بازار مصرف کنم.

وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی می گوید: این طرح در یک بازه زمانی ۶۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی میتواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

 این تولید کننده بیان کرد: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنده در فضایی هرچند محدود با علاقه کار خود را شروع کرده ام و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۳ الی 4 نفر را مشغول خواهد کرد.

 این کارآفرین جوان گفت : البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی متولیان امر است.

 امجدیان عنوان کرد: باتوجه به اینکه رشته بنده کشاورزی است و مطالعات زیادی در این راستا داشته ام علاقه به پرورش قارچ باعث شد که وارد این عرصه شوم و امروز توانسته ام با کمترین امکانات بیشترین بهره را به دست آورم.

این فعال حوزه اقتصادی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و افزود: لازم است به پروژه های داخلی رونق اقتصادی اهمیت بدهیم و درراستای لبیک به ندای رهبری واجرای طرح اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداریم.

 این کارآفرین شهرستان سنقروکلیایی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید : کار پرورش قارچ حساسیت ویژه ای دارد و کار سختی است اما لحظات برداشت محصول و زمانی که سالن پر از قارچ می شود و زحمات به ثمر می نشیند و لذت بخش است.

 این تولید کننده موفق ادامه می دهد : پرورش قارچ سوددهی خوبی دارد به شرط انکه موازین علمی و تخصصی کشت و پرورش آن کامل و صحیح رعایت شود.

به گفته امجدیان با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های رسمی، هر فارغ التحصیل دانشگاهی باید با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود درآمدزایی برای خود ایجاد و در حد توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند و با کمترین میزان نقدینگی در سریع ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

  امجدیان ابراز داشت : از جمله مشکلاتی که در زمینه ی پرداخت تسهیلات وجود دارد عدم دوره تنفس برای تسهیلات پرداختی و بالا بودن مبلغ باز پرداخت تسهیلات می باشد که به عنوان یک مانع برای عدم ایجاد انگیزه برای برخی افراد در زمینه ی خود اشتغالی می شود.

 این کارآفرین تمایل دارد کارش را توسعه دهد و سالن پرورش قارچ اش را افزایش دهد اما با توجه به وامی که گرفته و اقساطی که بابت آن باید پرداخت کند توانایی مالی برای توسعه کارش ندارد و نیاز به حمایت مالی دارد.

وی در پایان تصریح کرد : ازمشکلات موجود در کار ما فاصله مکان تولیدی از شهر و استیجاری بودن مکان کاری می باشد جابه جایی مکان خود از جمله آن می باشد در این زمینه از مسئولین محترم تقاضامندم که در زمینه ی پرداخت تسهیلات مناسب با دوره ی تنفس و ایجاد انگیزه در جوانان مستعد برای کار آفرینی عنایت خاص خویش را مبذول فرمایند.
ارسال نظرات