استاندار خراسان رضوی مطرح کرد

نقش مهم رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در تحقق استراتژی‌های رهبری

استاندار خراسان رضوی نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را در تحقق منویات و استراتژی‌های تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری را موثر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۹۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جشنواره تقدیر از روابط عمومی‌های برتر عضو شورای اداری استان که ظهر امروز در سالن صبای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت روابط عمومی ها برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های مشهد 2017 ، استفاده کرد.

وی افزود: روابط عمومی ها باید خدمات دستگاه ها و سازمانهای اداری را بیان کنند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن در حال جنگ روانی برای تفرقه و وادادگی در جامعه است و برخی دوستان نا آگاه نیز با اقدامات جناحی و خطی نگری همسو با دشمن برای ناامیدی مردم تلاش می کنند، وظیفه روابط عمومی ها دشوارتر و خطیرتر است.

وی اظهار کرد: کار دیگر روابط عمومی ها آن است که واکنش به اقدامات سازمان را به مدیریت آن منعکس کند و اشکالات را به اطلاع مدیر برساند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید روابط عمومی سازمان خود باشند نه روابط عمومی مدیران گفت: اینکه روابط عمومی صرفا در اختیار مدیر سازمان باشد یک انحراف است.

وی با گلایه از برخی فعالان در داخل کشور اظهار داشت: در شرایطی که بوق‌های جنگ روانی دشمن برای ایجاد تفرقه در جامعه به‌شدت کار می‌کند، برخی ناآگاهان با جناحی‌نگری و خطی‌نگری، با دشمن همسو شده و در تخریب وحدت و انسجام داخلی و پمپاژ ناامیدی در درون کشور فعالیت می‌کنند؛ این امر به نفع دشمن است نه نظام و انقلاب اسلامی

استاندار خراسان رضوی افزود: روابط عمومی ها باید بتوانند فرهنگ کار و ارزشهای سازمانی را در سازمان خود نهادینه کرده و در راستای تحقق سیاستهای کلان سازمان بین کارکنان اتحاد به وجود آورند.

وی اظهار کرد: در بخش برون سازمانی نیز شناخت طبقه هدف تبلیغات، اهتمام به پژوهش، افکار سنجی و آینده پژوهی باید در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد.

وی توجیه مردم در قبال رفتارهای سازمانها و اداره های مختلف را از وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: اگر برای اجرای پروژه ها و طرحها به شکیبایی و توجیه مردم نیاز است، این طرحها و پروژه ها باید پیوست روابط عمومی داشته باشند تا بتوان مردم را توجیه و متقاعد نمود.

رشیدیان افزود: تبلیغات سازنده و منطبق با واقعیتها موجب حفظ سرمایه اجتماعی می شود لذا واقعی بودن تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: تحقق شعارها و استراتژیهای تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اقتصاد مقاومتی بدون همکاری و بستر سازی در درون جامعه و بدون تبدیل شدن به گفتمان عمومی ممکن نخواهد بود.

وی اظهار کرد: بطور مثال مصرف کالای داخلی باید به یک رفتار تبدیل شود که در تحقق این امر رسانه ها و روابط عمومی ها نقش موثری دارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: باید از این فرصت برای معرفی ظرفیتهای تاریخی و تمدنی ایران استفاده کرد و به دور از مرزبندیهای سیاسی، بر اساس فرهنگ، تعاملات انسانی را برقرار نمود.

وی افزود: روابط عمومی های استان و ادارات مشهد باید خود را برای این رخداد مهم آماده کنند و در این راستا در تمام پرتالها و سربرگهای اداره ها و سازمانهای دولتی مشهد باید نشان و لوگوی مشهد 2017 درج شود تا ظرفیت سازی لازم به وجود آید.

رشیدیان در بخش دیگر سخنان خود گفت: دولت سعودی خواهان عدم برگزاری مراسم برائت در حج است. حال آنکه باید گفت چگونه می‌شود خدای کعبه را طواف ‌کنی، اما از دشمنانش اعلام برائت نکنی. این حج که دیگر حج نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها