استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها در موضوع مبارزه با بی حجابی و یا بدحجابی خلاصه و محدود شود.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۳۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

سید موسی خادمی در نشست هم اندیشی اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد افزود: دولتی شدن و اعمال سلیقه های جناحی و حزبی نیز از دیگر آفت های جدی فراروی انجام صحیح و منطقی این فریضه الهی در جامعه است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت جلب و جذب مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد برای انجام این فریضه دینی تاکید کرد و گفت: انجام و اجرای این امر به عنوان یک وظیفه و مسئولیت مهم اجتماعی در نظام دینی و الهی نباید در چنبره دستورالعمل ها و بخش نامه های دولتی گرفتار شود.
وی یادآور شد: یکی از پیش نیازهای اساسی و مهم در اجرای درست ، منطقی ، عقلانی و اثرگذار این فریضه الهی در جامعه شناخت درست و کامل از محتوا ، اهداف و مفهوم واقعی این امر مهم است.
وی تصریح کرد: پس از شناخت درست و کافی از مفهوم این امر مهم دینی و اجتماعی باید حوزه و دایره شمول آن نیز مشخص و تبیین شود.
وی بر ضرورت اثرگذاری و کارایی مثبت انجام این فریضه در جامعه تاکید کرد و گفت: آمر خود نیز باید عامل هم باشد.
خادمی با بیان اینکه دایره شمول وظایف و اجرای امر به معروف باید بیشتر حول مسایل اجتماعی جامعه باشد، گفت: شناخت نیازها و اولویت ها اساس و پیش زمینه اجرای صحیح این فریضه است.
وی با تاکید بر اینکه انجام این امر نباید بیش از حد به مسایل شخصی و فردی در جامعه معطوف شود، گفت: به نظر می رسد مهمترین اولویت آمران به معروف امروزه مسایل و آسیب های اجتماعی است.
خادمی بروز روزافزون آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و اعتیاد را در استان یادآور شد و گفت: یکی از اولویت های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسئولیت اجتماعی خطیر ورود به این موضوعات است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این ننشست بر ضرورت همگانی شدن و جلب مشارکت های مردم نهاد برای انجام هر چه مطلوب تر این فریضه الهی تاکید کرد.
فتاح محمدی انجام درست امر به معروف و نهی از منکر را پیش نیاز اساسی برای بهبود شرایط فرهنگی دانست و گفت: اساس هر حرکت اصلاحی و سلامت جامعه نیز منوط به اصلاح و ساختن فرهنگ آن جامعه است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد نیز با تشریح و تبیین برخی برنامه های راهبردی این ستاد و بیان عملکرد یک ساله آن نیز گفت: همکاری و تعامل مجموعه مسئولان و مدیران اجرایی بویژه استاندار با این ستاد خوب و مطلوب است.
سرهنگ فتح محمد حسینیان یکی از رویکردهای مهم ستاد امر به معرف و نهی از منکر در کهگیلویه وبویراحمد را همواره جلب مشارکت های مردمی دانست و گفت: تاکنون بیش از سه هزار نفر در قالب گروه های تذکر لسانی، طلایه داران ، یادآوران و یاوران معروف در سطح استان جذب و سازماندهی شده اند.

ارسال نظرات