خبرهای داغ:
مشاورعالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شناخت شخصیت های برجسته حوزه دفاع مقدس و فرماندهانی که برای دفاع از کیان اسلامی جانفشانی کردند یک ضرورت است و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۷۳۳۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
 به گزارش بسیج، سردار محمد باقرزاده روز یکشنبه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای اطلاعات و عملیات نیروی زمینی سپاه در جمع رسانه های گروهی استان به اهمیت برگزاری این یادواره ها اشاره کرد و گفت: دراسلام بنا بر توصیه بزرگان دین شناخت بر هرکاری مقدم است و آگاهی و اطلاعات ازهرکاری از ضرورت های انجام آن است به همین جهت می توان به ارزش های رزمندگان اطلاعات وعملیات در دوران دفاع مقدس پی ببریم.
وی افزود: بی شک نمی توان جنگ را بدون شناخت پیش برد چرا که شناخت از دشمن، تجهیزات، نفرات، زمین دشمن و سایر مسائل مربوط به جنگ یک امر مهم و مقدم بر هر کاری است.
مشاورعالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در دوران دفاع مقدس این اقدامات با شهامت و شجاعت خاص و هوشیاری رزمندگان انجام می شد و بزرگانی نظیر شهید حسن باقری به عنوان پایه گذار واحد اطلاعات و عملیات در کنار سایر مردان بزرگ ارتش از عهده این مسئولیت مهم به خوبی برآمدند.
وی بیان کرد: شناسایی مسیر عملیات های دشمن و تسهیل در مسیر حرکت رزمندگان از جمله اقدامات مهم واحدهای اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس بود که تاثیر بسزایی در پیشرفت رزمندگان و پیروزی درعملیات های مختلف داشت.
سردار باقرزاده تصریح کرد: برای اجرای عملیات های شناسایی به افراد توانمند و باشهامت نیاز بود چرا که در مواقعی رزمندگان واحدهای اطلاعات وعملیات برای شناسایی مناطق میدانی دشمن تا دل دشمن نیز پیش می رفتند.
وی بیان کرد: درحوزه نمایش و فیلم در کشور شاید کمتر به رشادت های این واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی در دوران دفاع مقدس پرداخته ایم در حالی که می توانستیم در این زمینه بهتر عمل کنیم.
نخستین یادواره شهدای اطلاعات عملیات قرارگاه کربلا سپاه پاسداران روز یکشنبه با حضور سردار محمد باقری برادرشهید حسن باقری و معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح، آیت الله موسوی جزایری و آیت الله حیدری نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از فرماندهان سپاه از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها