خبرهای داغ:
امام‌جمعه شهرستان هندیجان گفت: دریابانی نیروی انتظامی شهرستان هندیجان در حل مشکلات مردم و رونق کسب‌وکار و تجارت در منطقه محروم ما و همکاری با گمرک سهم قابل‌توجهی داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۷۷۳۴۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲

حجت اسلام و المسلمین علی شمیل پور در گفت‌وگو با خبرنگار  بسیج، در بندرهندیجان، با تاکید بر ضرورت فعالیت برای حل معضل بیکاری اظهارداشت: جوانان هندیجانی قشر زحمت‌کش ولایت مدار و مؤمن و حاضر در تمام صحنه‌های مذهبی و سیاسی هستند، اینها همان جوانانی هستند که در انتخابات شرکت کردند و حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب را رقم زدند.

وی افزود: برخورد لازم می‌دانیم از جوانان حمایت کرده و به آن‌ها کمک کنیم و از همه مسئولین در شهرستان و استان نیز خواستاریم این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنند و مشکل اشتغال جوانان این مرزوبوم را حل کنند.

امام‌جمعه هندیجان تأکید کرد: حضور جوانان در دریا سبب امنیت است و بیکاری آن‌ها سبب ناامنی و ناهنجاری در سطح شهرستان هست از دریابانی هندیجان تقاضا داریم گرچه شاید مستقیما مسئول نباشند ولی انتظار می‌رود با مسئولین مافوق خود رایزنی کرده و سهمی در حل مشکلات مردم و گمرک هندیجان داشته باشند.

شمیل پور بیان کرد: دریابانی نیروی انتظامی با همکاری گمرک بندرسجافی هندیجان در تثبیت امنیت شغلی و روحی و روانی مردم سهیم بوده و از اجر دنیوی و اخروی بهره‌مند خواهند شد.

امام‌جمعه هندیجان نسبت به نابودی ذخایر آبزی هشدار داد و گفت: صید بعضی از نوع ماهی‌ها محدود به ایام مشخصی از ماه است و گذشت این محدوده زمانی باعث مهاجرت این نوع ماهی‌ها به‌جاهای دیگر می‌شود و لذا زندگی قشر زحمت‌کش صیادان به مخاطره می‌افتد هرچند هم‌اکنون هم ذخایر آبزی در حال انقراض و نابودی است و پرورش ماهی و میگو در سطح شهرستان بسیار لازم و ضروری است.

شمیل پور در این خصوص افزود: زندگی قشر زحمت‌کش صیادان در چندروزه صید بیمه می‌شود و اگر صید بی‌رویه چاره‌ای برای آن اندیشه نشود این صیادان هم بیکار شده و معضل دیگری به جامعه اضافه می‌شود. در این ایام صید است که درآمد یک سال را تأمین می‌کند و اگر در این محدوده استفاده نکردند باید شش تا یک سال بیگاری و گرسنگی بکشند و این شایسته یک نظام اسلامی نیست.

امام‌جمعه هندیجان با اشاره به حدیثی در خصوص کمک به مردم گفت: من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم کسی که صبح بر آن شود و هیچ هم‌وغمی نبست به برادران مسلمان نداشته باشد مسلمان نیست.

 در روزهای گذشته مبسوطی درباره تعطیلی گمرک هندیجان که به بیکاری تعداد زیادی از جوانان بندرهندیجان منتشر کرده بود که بازتاب مناسبی در سطح شهرستان و استان داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها