خبرهای داغ:
سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس:

ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه در ۱۲۰۰ مسجد استان فارس برگزار می‌شود

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس از برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های ویژه اعیاد شعبانیه در بیش از ۱۲۰۰ کانون در مساجد سراسر استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها و جشن‌ها از ابتدای ماه شعبان آغاز و در نیمه این ماه به اوج خود می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۷۷۳۵۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
رضا باقری در جلسه هماهنگی برنامه‌های اعیاد شعبانیه اظهار داشت: برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه در همه مناسبت‌های مذهبی و ملی به ویژه ولادت‌ها و اعیاد اسلامی در صدر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس قرار دارد که در اغلب اوقات به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

وی از استقبال مردم از این برنامه‌ها خبر داد و گفت: مساجد همواره بزرگترین پایگاه‌های مردمی بوده‌اند و مردم در مناسبت‌های مذهبی و ملی در مساجد حضور باشکوه دارد به همین دلیل اصحاب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری دیگر فعالان مسجد به تدارک برنامه‌های مختلفی اقدام می‌کنند.

سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس از برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های ویژه اعیاد شعبانیه در بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان فارس خبر داد و افزود: این برنامه‌ها و جشن‌ها از ابتدای ماه شعبان آغاز و در نیمه این ماه به اوج خود می‌رسد.

باقری افزود: همزمان با سوم شعبان مصادف با میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) علاوه بر مراسم جشن برنامه‌هایی نظیر اهدای ثواب طرح تلاوت نور به روح مطهر شهدای پاسدار به خصوص شهدای مدافع حرم، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات با محور زندگانی امام سوم (علیه السلام)، شب شعر و خاطره‌گویی پاسداران دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های ویژه چهارم شعبان مصادف با میلاد سقای کربلا حضرت ابوالفضل (ع) خبر داد و گفت: در این روز مدیران برنامه دیدار با جانبازان را برنامه‌ریزی می‌کنند تا زمینه آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار فراهم شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس برگزاری برنامه‌های ویژه میلاد امام سجاد (ع) در پنجم ماه شعبان را از دیگر مراسم اعیاد شعبانیه برشمرد و افزود: سخنرانی ائمه جماعات با محوریت امام سجاد (ع)، جشن، مسابقات کتابخوانی و ورزشی، دیدار با علما و نمایشگاه‌های کتاب برگزار می‌شود.

باقری با بیان اینکه جشن‌های ماه شعبان در نیمه ماه و میلاد حضرت ولی عصر (عج) به اوج خود می‌رسد، خاطرنشان کرد: چراغانی مساجد و معابر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع شیرینی و شربت، برگزاری دعاهای توسل و ندبه، مسابقات فرهنگی با موضوع مهدویت، گفتمان‌های مهدویت، پاسخگویی به شبهات مهدوی و نمایشگاه‌های کتاب از برنامه‌های ویژه میلاد حضرت حجت (عج) است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها