خبرهای داغ:
مدیرکل دادگستری استان فارس با بیان اینکه بیشترین آمار جرائم در شهرستان لارستان مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق مواد مخدر است، گفت: دلیل این امر موقعیت جغرافیایی و همسایگی با استان‌های مرزی است.
کد خبر: ۸۶۷۷۳۵۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
در آئینی با حضور علی القاصی مهر مدیرکل دادگستری استان فارس، روسای دادگستری شهرستان‌های داراب، مهر، قیر و کارزین، فسا، لامرد، گراش، علی اکبر نجیب‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت‌الاسلام مختار موسوی امام جمعه لارستان، علمای شیعه و سنی و جمع زیادی از قضات، معتمدین و نیورهای نظامی و انتظامی روسای سابق و جدید دادگستری لارستان تودیع و معارفه شدند.

در این مراسم مدیرکل دادگستری استان فارس سرعت عمل در رسیدگی‌ها و برخوردهای قاطع و بدون اغماض با متعرضان به نوامیس و اموال مردم را از اولویت و مطالبه اصلی دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: بیشترین آمار جرائم در شهرستان لارستان مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق مواد مخدر است که دلیل آن موقعیت جغرافیایی و همسایگی با استان‌های مرزی است.

وی با بیان اینکه مرتکبان به جرائم در شهرستان لارستان اغلب غیربومی‌ها هستند، خاطر نشان کرد: قاچاق سازمان یافته کالا و ارز، اقتصاد یک کشور و منطقه را مریض و دچار صدمه می‌کند که مقام معظم رهبری آن را سمّی برای تولید داخلی می‌دانند.

حجت‌الاسلام مختار موسوی، امام جمعه لارستان در این مراسم گفت: ایجاد شیعیان لندن‌نشین و شبکه‌های ماهواره‌ای  برای توهین به مقدسات شیعیان و اهل سنت و برای اختلاف‌افکنی و تسلط بر ملت مسلمان است.

وی خدمت به مردم را عبادت دانست و افزود: همه مسئولان می‌بایست در زمان مسئولیتشان قدر این فرصت را بدانند و از هیچ اقدامی برای پیشبرد کارهای مردم دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس سابق دادگستری لارستان هم در سخنانی سابقه تشکیل دادگستری در لارستان را به سال 1315 دانست و گفت: شهرستان لارستان دارای قدیمی‌ترین دادگاه در کشور است.

وی شهرستان لارستان را امن‌ترین شهرستان فارس معرفی کرد و افزود: در تیرماه سال 1391، در مجموع 1985 پرونده بود که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان دادگستری لارستان در حال حاضر کل موجودی پرونده‌های این شهرستان به 364 پرونده کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم در پایان این مراسم  با اعطای لوح تقدیر از تلاش چهار ساله حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی  تشکر و وی به عنوان مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فارس منصوب و در حکمی محمدرضا انصاری که پیش از به عنوان رئیس دادگاه شهرستان گراش فعالیت داشت، به ریاست دادگستری شهرستان لارستان منصوب شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها