مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: برگزاری نخستین سمپوزیوم استانی روابط عمومی‌ در اردبیل، بهترین هدیه برای فعالین عرصه روابط عمومی‌ استان در هفته ارتباطات و روابط عمومی است.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۲۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیده صغری جوادی با بیان این مطلب باتبریک27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی به دست‌اندرکاران این عرصه مهم و تاثیرگذار افزود: این روز فرصتی برای یادآوری نقش روابط عمومی‌ها در ایجاد ارتباط موثر و سازنده بین افکار عمومی و سازمان و تقدیر از تلاش‌های بی وقفه آنان است.

وی حضور در سمپوزیوم را برای تکمیل و بازآموزی دانش روابط عمومی‌ها ضروری خواند و اظهار داشت: سمپوزیوم روابط عمومی، فرصت مغتنمی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌ به وجود آورده تا با حضور و بهره‌گیری از کارگاه‌های تخصصی آن و محضر متخصصین امر، بر داشته‌های خود بیفزایند و در جهت ایفای بهتر وظایف خود گام بردارند.

مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل هدف از فعالیت روابط عمومی را ایجاد پلی مطمئن بین سازمان و جامعه هدف اعلام و تصریح کرد: حفظ این ارتباط و بهینه‌سازی آن نیازمند بکارگیری کاردان، افراد متخصص، با اخلاق و هنرمند در حوزه روابط‌عمومی می‌باشد.

جوادی روابط عمومي را ترکیبی از انديشه و هنر دانست و اطلاع رساني، فرهنگ‌سازي، تبيين بايسته‌ها، فضاسازي و تبليغات محيطي، تعامل با رسانه‌ها، تنوير افكارعمومي با انعكاس خدمات به مردم، بازگو كردن نيازها و مشكلات مردمي به مسئولين، برقراري ارتباط چند سويه مردم، مسئولين و كاركنان، نشاط‌آفريني و تقويت روحيه اميد را از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها عنوان کرد.

وی از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده، گوش شنوا و چشم بيناي سازمان یاد کرد و اظهار داشت: انجام بهینه وظایف یاد شده، توانمندسازی و تخصصی کردن فعالیت‌های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ها‌ را می‌طلبد و یکی از ابزارهایی که می‌تواند در تحقق این امر مفید و مکمل علم دانشگاهی باشد سمپوزیوم‌ روابط‌عمومی است.

جوادی با اشاره به اینکه کار روابط عمومی کمک به مدیریت بهتر و پاسخگویی مناسب به مخاطبان سازمان است افزود: نگاه تخصصی به روابط عمومی و کارکرد آن می‌تواند به حفظ منافع سازمانی و موفقیت در انجام وظایف آن کمک شایانی نماید و آن را در جایگاه و منزلت واقعی خویش قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بدون ش روابط عمومی به عنوان یک «فن» و «هنر» نقش بسزایی در برقراری و تسهیل ارتباط دوسویه بین مدیران سازمان و کارکنان دارد افزود: امروزه اهمیت روابط عمومی در سازمان را می توان به وضوح دید و کمتر سازمانی را می‌توان یافت که خود را بی‌نیاز از روابط عمومی بداند.

جوادی خاطرنشان کرد: اگر روابط عمومی‌ها بخواهند تأثیرگذار باشند، باید در کنار امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام وظایف تعریف شده، به دانش روز مجهز شوند تا بتوانند این حوزه را در جایگاه بایسته و شایسته خود قرار دهند.

ارسال نظرات