خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگ ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی به جهانیان معرفی شده و دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان نشان دهند.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۴۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جشنواره توانمندی های مدارس عشایری استان قزوین که به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش بوئین زهرا در منطقه رودک برگزار گردید ، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی به جهانیان معرفی شده و دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از تدارک این جشنواره ، گفت : جشنواره های مدارس عشایری فرصت مناسبی است تا فرهنگ اصیل و آداب رسوم عشایر این سرزمین مورد توجه عموم قرار گیرد.

همچنین ایشان از دکتر شکوهی اولین وزیر آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی به عنوان پدر تعلیم و تربیت ایران یاد کرد و تاکید نمود: باید یاد این استاد بزرگوار را که به عنوان یک ایرانی در زمینه تعلیم و تربیت دارای نظریه علمی می باشد را گرامی بداریم.

وی تلاش‌های محمد بهمن بیگی برای رفاه دانش آموزان عشایر را تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس مرکز آموزش و پرورش عشایر تلاش‌های زیادی جهت افزایش رفاه داش آموزان عشایر و ارتقای سطح کیفی آموزش آنها صورت گرفته که تلاش‌های مرحوم محمد بهمن بیگی را نمی‌توان از خاطر برد.

مهندس دیمه ور تنوع قومی عشایر را سرمنشا تحولات خیر در امور فرهنگی عنوان کرد و گفت: تنوع قومی و زبانی مردم عشایر هیچ گاه سبب جدایی مردم عشایر از یکدیگر نشده و اقوام عشایر با پیوستگی فرهنگی خود در جغرافیای ملی و فرهنگی سر منشا تحولات خیر در این امور هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش فرهنگ کشور ایران را فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی عنوان کرد و اضافه کرد: فرهنگ ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی به جهانیان معرفی شده و دانش آموزان عشایر با آموختن دروس منطبق بر نظام تعلیم و تربیت می‌توانند فرهنگ زیبای عشایر ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

ایشان نخبگان عشایری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های علمی کشور دانست و تاکید کرد: تاریخ نشان داده که اگر دانش آموزان عشایری مورد آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند، می‌توانند از جمله ظرفیت‌های بزرگ علمی واقع شوند و در زمره  برجسته ترین شخصیت‌های علمی ایران و جهان قرار بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزایش انگیزه معلمان مناطق عشایری را از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در حال فراهم کردن زمینه جهت افزایش انگیزه معلمان مناطق عشایری هستیم که در این راستا برای نخستین بار اساسنامه مدارس عشایر به تصویب رسیده تا جایگاه عشایر در آموزش و پرورش تثبیت شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها