یک عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای تولیدی یزد راکد و نیمه تعطیل هستند، گفت:دولت باید به جای شعارهای متعدد ضمن حمایت از بخش خصوصی فضای کسب و کار را رونق دهد.
کد خبر: ۸۶۷۷۴۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین فنایی  با اشاره به اینکه وضعیت بخش تولید کشور اصلاً خوب نیست، اظهار داشت: در استان یزد واحدهای تولیدی مختلف از جمله کاشی و سرامیک، نساجی، آهن و فولادسازی با مشکلات متعددی روبه رو هستند به نحوی که 50 درصد واحدهای تولیدی این شهر راکد و نیمه تعطیل است و بیش از 30 درصد هم تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه دولت باید به جای شعارهای متعدد ضمن حمایت از بخش خصوصی فضای کسب و کار را رونق دهد، افزود: در حال حاضر دولت رقیب بخش خصوصی است و بدون توجه به ضرر و زیان فعالیت‌های اقتصادی امکان تقویب بخش خصوصی را گرفته است.

این عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن تصریح کرد: سود بانکی بسیار سنگین است در کنار این اگر حق بیمه کارگران به تأمین اجتماعی پرداخت نشود دفترچه بیمه کارگران هم تمدید نشده و مشکلات تولید زنجیروار به بخش های دیگر سرایت می‌کند.

فنایی با اشاره به اینکه عمده مشکلات بخش تولید خارج از اختیارات آنها بوده است، اضافه کرد: واحد تولیدی بنده  بیشتر در بخش پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کند که نبود پروژه باعث شده تا حجم زیادی از تولیدات ما کاهش پیدا کند. در حوزه مصالح ساختمانی هم بخش زیادی از واحدهای استان یزد به دلیل رکود بازار تعطیل شده اند.

ارسال نظرات