دبیر کنگره شهدای روحانی استان کرمان:
دبیر کنگره شهدای روحانی استان کرمان گفت: روحانیت تربیت شده مکتب اهل بیت، نه تنها دیروز در دفاع بلکه امروز نیز حاضر است و دوست دارد نه یک بار و دو بار که چندین بار کشته شود و زنده گردد و باز جان را فدای اسلام عزیز نماید ت ...
کد خبر: ۸۶۷۷۵۱۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی محسن زاده  بااشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی در کرمان گفت: سوم خرداد ماه سال جاری روزی سراسر افتخار برای مردم دیار کریمان به ویژه روحانیون استان است چرا که در این روز بزرگ یاد وخاطره ۱۳۸ شهید روحانی و طلبه استان کرمان گرامی داشته می شود و مردم شریف استان می توانند با حضور در این مراسم باشکوه بنا به فرمایش مولایمان امام خامنه ای روحی  فداه که می فرمایند” امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست” به این فضیلت بزرگ دست یابند.

دبیر کنگره شهدای روحانی استان کرمان اذعان داشت: شهیدان والا مقام ما به بالاترین عمل خیر و نیک که همان شهادت در راه خداست مبادرت کرده اند و به اشرف مرگ ها دست یافته اند و بر این اساس گرامی ترین نوع مرگ را در آغوش کشیده اند.

وی بیان کرد: برای کسانی که از اوایل نوجوانی در مکتب امام صادق (ع) تحصیل کرده اند و به کسب علم آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم پرداخته اند، تحت ترین مرگ ها، مرگ در بستر است آن هم هزار بار سخت تر از شهادت؛ از این رو است که در سال های دفاع مقدس که جامعه آماری روحانیت و طلاب علم دینی استان کرمان کمتر از ۱۰۰۰ نفر است با تمام اخلاص جان خود را در کف گرفته و ۱۳۸ نفر از آنها جام گوارای شهادت را سر کشیدند و بدین صورت این تربیت شوندگان مکتب امام صادق(ع) عاشورایی می شوند و شهادت را که عادت اهل بیت علیهم السلام برمیگزیند.

حجت الاسلام محسن زاده تاکید کرد: روحانیت تربیت شده مکتب اهل بیت، نه تنها دیروز در دفاع بلکه امروز نیز حاضر است و دوست دارد نه یک بار و دو بار که چندین بار کشته شود و زنده گردد و باز جان را فدای اسلام عزیز نماید تا توفیق الهی برای بشریت حاصل و مکتب اهل بیت علیهم السلام به عنوان دین جهانی شود و قلوب تشنگان حقیقت را سیراب نماید.

وی تصریح کرد: دعا شهیدان برای شهادت مورد اجابت واقع شده که می فرمودند”ای خدای ما و پروردگاری که آسمان را بر افراشته ای اگر ما را بر دشمنان پیروز گردانیدی ، از ستم و طغیان بازمان دار و در راه حق استوارمان گردان و اگر دشمنان بر ما پیروز شدند شهادت را روزیمان فرما و از فتنه ای که نتوانیم از آن سالم به در آییم  بازمان دار ".

این مقام مسئول بااشاره به دعای امیرالمومنین (ع) در این خصوص اظهار کرد: حضرت علی (علیه السلام) در پایان عهدنامه به مالک اشتر برای خود و مالک اینگونه دعا می کنند و می فرماید”من از خدا به گشایش رحمت و بزرگی قدرتش بر آنچه که به هر کس می خواهد عطا می کند می خواهم که پایان زندگی من و تو را نیک بختی و شهادت قرار دهد و در خطبه ۲۳ می فرماید” از خداوند جایگاه شهیدان و زندگی با سعادتمندان و همراهی با پیامبران را طلب می کنم” و برای هاشم بن عقبه دعا می کند  و می فرماید”اللهم الرزقه الشهاده فی سبیلک و المرافقه نبیک (نهج السعاده .ج۲ص۱۰۸).

حجت الاسلام محسن زاده با بیان اینکه امروز آنچه از شهدا برای ما باقی مانده، قبور مطهر آنان است، عنوان کرد: زیارت قبور شهدا همانند زیارت قبر رسول خدا (صلی اله علیه و اله و سلم)  و زیارت قبر شش گوشه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ثواب حج مقبول در رکاب پیامبر خدا را دارد و وصیت نامه ها و آثاری که مانند اشعه های خورشید نور افشانی می کند، ما را از ظلمات به نور می رسانند.

دبیر کنگره شهدای روحانی استان کرمان خاطرنشان کرد: آنان به امامشان لبیک یا روح الله گفتند و به ما می گویند شما هم لبیک گوی سید علی (روحی له الفداه) باشید.

انتهای پیام/

ناب نیوز

ارسال نظرات