در حاشیه اولین یادواره شهدای مسجد امام علی(ع) اراک؛

ما مدیون انقلاب و شهدا هستیم

یکی از حاضرین در یادواره شهدا گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم باید امانتدار خوبی هم باشیم از آنچه که شهدا به خاطرش جان خود را دادند حراست کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۱۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

اشرف ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی در حاشیه اولین یادواره شهدای مسجد امام علی(ع) و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مرکزی در پاسخ به انگیزه حضور خود در مراسم یادواره شهدا اظهار داشت: هر بار که بتوانم در یادواره شهدا شرکت می‌کنم، معتقدم مجالس شهدا فرصتی برای تطهیر روحمان است.

وی افزود: ما انسان‌ها خیلی در زندگی روزمره خود غرق شدیم، فکر می‌کنم حضور در چنین مراسم‌هایی باعث می‌شود که از مادیات زندگی دور شویم و بهانه‌ای برای اندیشیدن به هدف زندگی خود نداشته باشیم، اینکه از کجا آمدیم و به کجا می‌رویم.

ابراهیمی در ادامه گفت: وقتی به تصاویر شهدایی که در یادواره‌ها می‌بینیم دقت کنیم نیمی از آنان جوان هستند، مگر جوانان آرزو و آرمانی برای آینده خود نداشتند ولی چطور شد که برای دفاع از ناموس و کشور حاضر شدند در مقابل دشمن بایستند، دشمنی که در بی‌رحمی کامل دست به جنایت و کشتار می‌زد.

وی گفت: زمان جنگ من و امثال من چیزی از آن روزها به یاد ندارند اینکه تنها بسنده کنیم و یادواره برگزار کنیم کافی نیست باید درباره شهیدان برای جوانان و نسل بعد از جنگ سخن گفت باید آنان را به نسل جدید معرفی کرد.

ابراهیمی گفت: خوشبختانه امروز هم جوانان بسیاری با آرمان‌ها و اهداف شهدا آشنا شدند و با آن مانوس شده‌اند به طوری که حقیقت الهی را درک کرده‌اند و با شناخت کامل، امروز در جبهه‌های مقاومت اسلام علیه ظلم و شرک حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم در کتب درسی باید بیشتر به تبیین و معرفی شهدا بپردازند، اینکه اگر امروز ما در آرامش هستیم و اگر به راحتی می‌توانیم در خیابان‌ها تردد کنیم به خاطر خون شهدای دوران انقلاب، شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم باید امانتدار خوبی هم باشیم از آنچه که شهدا به خاطرش جان خود را دادند حراست کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار