صالحی زاده:

آثار امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می شود در مسئولیت انسان

صالحی زاده، عنوان کرد: آثار امر به معروف و نهی از منکر در مسئولیت انسان خلاصه می شود.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۴۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، صالحی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان در رابطه با امر به معروف و نهی از منکرعنوان کرد: همین بس که این دو از پایه های جهاد هستند و در رابطه با جهاد ما حدیث داریم که جهاد دری است و خداوند آن را برروی بندگان ویژه اش باز کرده است.

وی یادآور، شد: در سال جاری طرح کلی آموزش عقیدتی در سپاه به سمت امر به معروف و نهی از منکر سوق پیدا کرده است یعنی تمام کلاسهای عقیدتی خلاصه شده در امر به معروف و نهی از منکر که متربیان بعد از آموزش های لازم این طرح را در حلقه های صالحین اجرایی خواهند کرد.

وی، تصریح کرد: آثار امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می شود در مسئولیت انسان، یعنی انسان مسئولیتش در کائنات در میان مخلوقات دیگر چیست؟ ما در قرآ داریم که خداوند متعال هنگامی که خواست انسان را خلق کند فرمود من می خواهم در کره زمین جانشین خودم را قرار دهم و اگر این انسان مسئولیت خودش را که همان امر به معروف و نهی از منکر است درست انجام بدهد، آثار آن که عبارت است از آبادانی دنیا و سعادتمندی آخرت آشکار خواهد شد.

صالحی زاده، با اشاره به اینکه تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در صورتی عملی می شود که ما اواویت بندی داشته باشیم، اظهار داشت: امام حسین (ع) بزرگترین پاسدار جامعه اسلامی که قیام فرمودند اولویت این امر را چه چیزی تعیین کردند؟ وقتی که نگاه کنیم می بینیم ایشان بحث حکومت، ولایت و سیاست را در اولویت امر قرار دادند آنجا که می فرمایند مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد و با اسلام باید خداحافظی کرد وقتی که امت دچار حاکمی مثل یزید شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار