معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی است.
کد خبر: ۸۶۷۷۵۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، زارع مهرانی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان عنوان کرد: هدف عمده و اساسي در امر به معروف و نهي از منكر محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر است.

وی، افزود:امر به معروف و نهی از منکر یعنی مردم را به کار نیک واداشتن و از کار زشت بازداشتن.

وی، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام و سایر ادیان از جایگاهی بس رفیع و بلند برخوردار است، زیرا اساس نبوت پیامبران الهی بر امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است.

زارع مهرانی، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است، و صرف توهم این که موجب بدبینی فاعل منکر یا بعضی از مردم نسبت به اسلام می‌گردد باعث نمی‌شود که این وظیفه‌ی بسیار مهم ترک شود.

وی، اظهار داشت: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد. این مطلب در فقه اسلامی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود؛ چنان که از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: اهميت فريضه امر به معروف و نهي از منكر تا بدانجاست كه ساير فرايض و دستورهاي اسلامي در پرتو اجراي آن، بر پا داشته مي‏شود و جامعه اسلامي محقق مي‏گردد؛ از اين رو هرگاه در جامعه‏اي اين فريضه مهم به اجرا گذاشته نشود و افراد در قبال پياده شدن اين امر خطير احساس مسئوليت نكنند مرگ آن جامعه حتمي خواهد بود. قيام امام حسين (عليه السّلام) نيز براي اجراي اين دو فريضه الهي بود.

وی، در پایان عنوان کرد: امر به معروف و نهي از منكر، نقش ارزنده‏اي در اجراي احكام و حدود الهي دارد و پشتوانه محكمي براي تثبيت ارزش‏ها و ريشه كني مفاسد اجتماعي است.

ارسال نظرات