فرمانده سپاه سلمان در مجمع عالی بسیج عشایری گفت : عشایر در فروش محصولات خود دچار مشکل هستند و باید با ایجاد نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی و عرضه محصولات در این نمایشگاهها کمی مشکلاتشات بازاریابیشان را مرتفع کنیم
کد خبر: ۸۶۷۷۶۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در مجمع عالی بسیج عشایری که با حضور  سران طوایف و معتمدین شیعه و سنی در مهمانسرای سپاه سلمان به مناسبت روز قشر بسیج عشایری برگزار شد یکی از ماموریتهای اصلی سپاه و بسیج را  جذب و سازماندهی بسیجیان عنوان کرد وافزود: فرهنگ انقلابی بسیج امروز در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی قابل مشاهده است؛ روزی که امام (ره) بسیج را پایه گذاری کرد کمتر کسی توجه می کرد که آینده کار چیست اما امروز به آن دید تیزبین امام پی می بریم.

وی بیان داشت: در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق وجود نیروی مردمی بسیج و تفکر بسیجی آنان را در مقابل دشمن حفظ کرد و اگر این تفکر نبود سقوط مردم عراق قطعی بود؛ امروز تفکر بسیج مختص جغرافیای ایران اسلامی نیست؛ تفکر بسیج یک فرهنگ و جریان برگرفته از تفکر نبوی است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه قران دانست و بیان کرد: با پیروزی انقلاب در بهمن 57 امام خمینی(ره)  برای بقای انقلاب و معجزه قران نیاز به جمعیتی انقلابی داشت و برای تحقق این امر سپاه پاسدران را تشکیل داد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت انقلاب اسلامی بر عهده سپاه پاسدران است افزود: ماموریت اصلی سپاه حفاظت از نظام و دستاوردهای انقلاب است؛ امام (ره) برای سپاهی که آنرا تاسیس،  تثبیت و تایید کرد فلسفه ی وجودی تعریف کرد که شامل سه مولفه ی  مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن است.

وی سردار شوشتری و حاج قاسم سلیمانی را نماد عینی انقلابی بودن دانست و تصریح کرد: آیا کسی می تواند در بسیج ورود پیدا کند اما انقلابی و مکتبی و مردمی نباشد؟ کسی که به سادگی از کنار ناملایمات و مشکلات مردم عبور می کند انقلابی نیست، پاسدار نیست، بسیجی نیست!

وی با تاکید بر اینکه فرد انقلابی دغدغه ی حل مشکلات مردم را دارد خاطر نشان کرد: همه ما از یک جنس هستیم و دارای اصول مشترک هستیم و  یک فکر، یک عقیده و یک هدف را دنبال می کینم.

سردار معروفی اذعان داشت: بزرگ شدن ملت ایران در دنیا متعلق به همه ی ملت است نه یک قشر خاص ؛  در تمام حوزه ها هر کجا قلب و زبانمان با هم یکی شد و با یکدیگر حرکت کردیم دشمن نتوانست ورود پیدا کند.

وی بر بصیرت نافذ در حوزه اعتقادی تاکید کرد و بیان داشت: اگر ما دقت نکنیم و بصیرت به خرج ندهیم دشمن هزینه هایی را به ما تحمیل خواهد کرد و مشکلاتی به ما وارد خواهد کرد و امنیت ما را نشانه خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امنیت برای ما یک اصل است افزود: کسی که امنیت نداشته باشد آرامش نخواهد داشت و عبادت نیز مستلزم داشتن آرامش و امنیت است؛ رونق مسجد و مکتب و مذهب نیازمند امنیت است.

فرمانده سپاه سلمان با تاکید بر اینکه درصد بی سوادی در بین عشایر زیاد است تاکید کرد: برای ریشه کنی بی سوادی بسیج سازندگی آماده فعالیت است؛ از طریق نیروهای بومی و محلی استان که با فرهنگ و عقاید مردم آشنایی دارند سواد آموزی را پیگیری نمایید.

وی از آمادگی صد در صد سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: توانمندیهای سیستان و بلوچستان باید در ایجاد اشتغال شناسایی شود؛ سپاه سلمان توانمندی حمایت از بانوان و جوانان جویای کار در عرصه ی سوزن دوزی، قالی بافی، دامپروری، پرورش زنبور عسل و ... را دارد.

سردار معروفی با تاکید بر محرومیت زدایی در سطح سیستان و بلوچستان گفت: طرح های محرومیت زدایی و مردم یاری جزو سیاستهای سپاه سلمان و قرارگاه قدس جنوب شرق است که از شمال تا جنوب استان به صورت گسترده انجام می شود.

وی ادامه داد: تنها سپاه  استانی که بیمارستان صحرایی دارد سپاه سلمان سیستان و بلوچستان است و هیچ سپاهی در کشور بیمارستان صحرایی ندارد؛ تمامی پزشکانی که در این بیمارستانها به صورت رایگان خدمات رسانی می کنند بسیجی هستند.

وی گفت: در مرکز جراحی نبوت زاهدان تا به امروز 50  بیمار دختر و پسر که مشکل لب شکری و شکاف کام  داشتند به صورت رایگان درمان شدند.

وی ادامه داد: قریب 120 بیمار دیگر در سطح شهرستان شناسایی شدند و قرار است در مرکز نبوت زاهدان به صورت رایگان جراحی شوند.

سردار معروفی تنها قشری که نان بازوی خود را می خورند و مرد و زن دوشادوش هم کار می کنند را عشایر دانست و گفت: عشایر در فروش محصولات خود دچار مشکل هستند و باید با ایجاد نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی و عرضه محصولات در این نمایشگاهها کمی مشکلاتشات بازاریابیشان را مرتفع کنیم
ارسال نظرات