سالانه بیش از 80 هزار نفر جهت صعود به کوه سبلان، عازم این شهرستان می شوند و با ثبت جهانی کوه سبلان این امار به صورت چشم گیر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۶۷۷۷۳۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، شمس الدین تبریزچی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان در جلسه صمیمی با اعضای هئیت کوهنوردی شهرستان گفت: پس از سی سال پناهگاه سبلان در اختیار هئیت کوهنوردی شهرستان قرار گرفته است و در حال حاضر این مکان از وجود برخی مشکلات رنج می برد و تاثیرات منفی در حضور و صعود گردشگران به قله سبلان دارد که لازم است هر چه سریعتر این مشکلات چاره اندیشی شده و راهکارهای جهت رفع این مشکلات پیشنهاد شود تا اقدامات لازم از طرفه هئیت کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان شهرستان انجام گیرد.

وی افزود: نظافت، وضع ساختمانی و مشکل آب‌رسانی از معدودترین مشکلات پناهگاه کوه سبلان می باشد که علاوه بر این عدم حضور عوامل نیروی انتظامی در پناهگاه، مشکلی هست که بیش از پیش با آن گریبان گیر هستیم لذا با درک این امر مهم اداره ورزش و جوانان شهرستان مشکین شهر از آمادگی کامل برخوردار است که برای حضور عوامل نیروی انتظامی امکانات لازمه را فراهم سازد تا شاهد برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی در محل مذکور نباشیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان در خدمات رسانی به هئیت کوهنوردی شهرستان همیشه در صحنه حاضر بوده است گفت: عمده مشکلاتی که در این راستا وجود دارد حضور هلال احمر پس از وقوع حادثه که این امر خود مشکلاتی به وجود می‌آورد که باید در این راستا تدابیری اندیشه شود که در روزهای پر تردد عوامل هلال احمر در پناهگاه حضور یابند تا در صورت نیاز در کمک رسانی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

تبریزچی خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات صعود به قله سبلان عدم وجود مسیرهای مواصلاتی مناسب و نبود پارکینگ در نزدیکی پناهگاه است که سازماندهی این مسیر نیز شدیداً نیاز است.

وی در پایان سخنان خود افزود: عدم نظارت بر مسافرکشی ها به مقصد پناهگاه می باشد که گاها مشاهده می شود خودورهای مسافر کش بدون داشتن کارت معاینه و با دریافت هزینه های گزاف، اقدام به جابجایی صعودکنندگان می کنند که نیاز است این امر بصورت سیستماتیک سازماندهی و نظارت های دقیق بر هزینه های دریافتی و مدارک رانندگان شود.

ابراهیم امامی فرماندار شهرستان در حاشیه این نشست ضمن اشاره به اهمیت کوه سبلان و تاثیرات آن بر رونق گردشگری شهرستان افزود: سال گذشته با درک این امر مهم درصدد آن بودید که ظرفیت های شهرستان را در باب ورزش های هوایی به همگان نشان دهیم که نهایتاً به برگزاری جشنواره ملی پاراگلایدر در محل پارک جنگی (گردولی) منجر شد.

وی افزود: سالانه بیش از 80 هزار نفر جهت صعود به کوه سبلان، عازم این شهرستان می شوند و با ثبت جهانی کوه سبلان که در مراحل نهایی خود می باشد طبیعتاً این آمار بصورت چشم گیری افزایش خواهد یافت لذا بایستی توجه خاص به صنعت گردشگری ورزشی در دامنه سبلان داشته باشیم و با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بتوانیم پذیرای گردشگران زیادی در حوزه ورزشی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اصلی ترین اهداف ما از تحویل پناهگاه، سازماندهی و درآمدزایی بود که با برنامه ریزی مدون می توانیم از درآمد حاصل از پناهگاه، امکانات رفاهی را در اختیار کوهنوردان و صعودکنندگان به قله سبلان قرار دهیم.

امامی در پایان افزود: مسئولین ذی‌ربط با ارئه خدماتی همچون نصب علائم راهنمایی، تهیه نقشه جامع کوه سبلان، سازماندهی و نظارت بر مسافرکشی ها و در اختیار قرار دادن امکانات رفاهی مناسب به صعودکنندگان می توانند نقش موثری در افزایش گردشگر به دامنه سر سبز سبلان ایفا کنند و این امر بدون تعامل، همدلی و همزبانی میسر نخواهد شد.

ارسال نظرات