خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه گفت:حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی تمام‌عیار جوانان در دفاع جانانه از جایگاه ولایت و امامت است.
کد خبر: ۸۶۷۷۹۳۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ناحیه عشایری کرمانشاه، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین جشنی به مناسبت روز جوان اظهار داشت: روز ولادت حضرت علی‌اکبر به‌حق به‌عنوان روز جوان انتخاب‌شده است تا برای همیشه الگوی مناسبی برای همه جوانان باشد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه بیان داشت: بهترین معرف این شخصیت بزرگ جهان اسلام کلام حضرت امام حسین (ع) است که می‌فرمایند حضرت علی‌اکبر (ع) از نظر خلق و سیرت شبیه‌ترین فرد به پیامبر اسلام بود.

 سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه  ادامه داد: ایشان اولین شهید خاندان بنی‌هاشم در واقعه عاشورا به شمار می‌آید که به مبارزه با ستمگران پرداخت و نهایتاً به اعلی درجه رسیدند.

احمدی گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) با شناخت قیام حضرت امام حسین (ع) دفاع جانانه خود را در میدان معرکه از جایگاه ولایت و امامت انجام داد و گرچه در معرکه به شهادت رسید، اما شهادت او راهی برای وفاداری همه‌ اصحاب از جایگاه ولایت بود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه  اضافه کرد: مفهوم این نام‌گذاری این است که جوانان ما در همه زمینه‌ها باید تلاش کنند تا بتوانند خود را به این شخصیت بزرگ جهان اسلام نزدیک کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین شناخت شرایط و زمان جوانی یکی از مسائل مهمی است که جوانان باید به آن بپردازند و خود را از آسیب‌ها مصون بدارند، به‌ویژه در عصر کنونی که شاهد تهاجم وسیع فرهنگی از ناحیه دشمنان از طریق فضاهای مجازی، رسانه‌ای و ماهواره هستیم.


فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، بابیان این‌که والدین هم نسبت به جوانان وظایف خطیری بر عهده‌ دارند، ادامه داد: یک جوان مسلمان به‌دور از تبعیت از هوای نفس باید این مسائل مهم را بداند و در این مسیر گام بردارد، البته مسئولان متولی امور فرهنگی و دینی و همچنین تربیتی به‌ویژه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها باید تلاش ویژه‌ای نمایند تا موجبات سعادت و خوشبختی جوانان فراهم شود.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین محوری که می‌تواند برای جوانان ما الگو باشد از زندگی حضرت علی‌اکبر (ع) خدامحوری بود، تأکید کرد: جوانان ما باید بامعرفت به خالق هستی و انجام تکالیف شخصی روح خود را به کمال و سعادت برسانند و بتوانند در راه خدمت به اسلام توفیق به دست بیاورند.

احمدی افزود: ادای واجبات و ترک محرمات دو عنصری هستند که می‌توانند راه رستگاری و خوشبختی را برای جوانان ما مهیا سازند.

ارسال نظرات