خبرهای داغ:
دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور مراجع تقلید، شخصیت ها و فرهیختگان داخلی و خارجی ۳۰اردیبهشت در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۷۷۹۵۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی امروز در نشستی خبری به تشریح برنامه ها دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پرداخت و گفت: موضوع  دوازدهمین همایش« پیشگویی های آخر زمان از دیدگاه ادیان الهی در سه محور اسلام، مسیحیت و یهودیت و تطبیق پیشگویی« است که  به مدت دو روز در قم برگزار می شود.

رئیس موسسه آینده روشن اظهار کرد: تاکنون یازده همایش با هدف توسعه و تعمیق بخشی اندیشه مهدویت برگزار شد و  در این مدت تلاش کردیم این اندیشه را در عرصه پژوهش به نمایش بگذاریم.

وی افزود: تاکنون صدها مقاله علمی پژوهشی چاپ و در سایت منتشر شد و منبع خوبی برای پژوهش های مهدویت است

حجت الاسلام و المسلمین پور سید آقایی افزود: از جمله دستاوردهای یازده ساله همکاری بین مراکز حوزوی و دانشگاهی بوده و یکی از مصداق هایی که می توان نام برد و دلیل همکاری است برگزاری همین همایش ها است.

رئیس موسسه آینده روشن افزود: در حوزه علمیه دکترین مهدویت در سطح چهار به تصویب رسیده ، امیدواریم بتوانیم در سال بعد از سطح چهار مهدویت طلبه جذب کنیم.

وی بیان داشت: همایش دوازدهم دکترین مهدویت که 30 اردیبهشت برگزار می شود بیش از صد مقاله به این دبیر خانه ارسال شد و از این تعداد سی و سه آثار پذیرفته و تنها 16 مقاله فرصت طرح در روز همایش را پیدا خواهند کرد.

رئیس دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت  گفت: برخی از مراکز با همکاری موسسه آینده روشن اقدام به فراخوان مقاله کرده اند و از جمله آن دانشگاه عالی دفاع ملی با ده مقاله، موسسه امام خمینی(ره) شش مقاله، دانشگاه امام صادق(ع) یازده مقاله و جهاد دانشگاهی 94 مقاله در سطح دانشجویی جذب شد.

حجت الاسلام والمسلمین پور سید آقایی اظهار داشت: 45 مقاله از مقالات خارجی به این دبیر خانه رسید و از این تعداد 15 نفر از مهمانان خارجی حضورشان به این همایش قطعی شد که  هند، پاکستان، اردن، آلمان و اسپانیا از جمله این کشور ها می باشند.و  این همایش با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز و با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: گزارش دهی دبیر همایش ، تجلیل از مهدی یاوران، رونمایی از کتب منتخب مهدوی مانند الموسوعه الامام المنتظر، طرح اندیشه مهدوی، ویژه نامه مشرق موعود ، پژوهش های مهدوی و کمیسیون ها و همچنین از کتب عملکرد علمای اسلام از ابتدای غیبت صغرا تا عصر معاصر رونمایی خواهد شد.

خاطرنشان می شود:  همایش دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از ساعت هشت صبح  روز پنجشنبه 30 اردیبهشت در مدرسه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها