عاملان تخريب مجسمه سردار اسعدبختياری دستگير شدند

عاملان تخريب مجسمه حاج عليقلي خان معروف به سردار اسعد بختياري يکي از سرداران انقلاب مشروطه در شهر جونقان چهارمحال و دستگير شدند
کد خبر: ۸۶۷۷۹۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بر اساس گزارش مركز فوريت های پليسی 110 روز يكشنبه 25 ارديبهشت ماه طي تماس تلفنی گزارش تخريب مجسمه سردار اسعد بختياری به مركز فوريت های پليسی اعلام شد.

با حضور مأموران انتظامی بخش جونقان در محل تخريب مجسمه واقع در قلعه سردار اسعد بختياری يكی از مطلعين و شاهدان اين اقدام خرابكارانه به مأمورين مراجعه كرد و گفت در ساعت 10:55دو نفر از اهالی اين شهر به هويت معلوم پس از تعرض به نگهبان وارد قلعه شدند و مجسمه را تخريب كردند.

بعد از اظهارات اين فرد مطلع مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائی عاملين تخريب كه دو مرد مسن سال بودند را دستگير كردند.

 متهمين بعد از انتقال به يگان انتظامی به بزه انتصابی خود اعتراف كردند كه در نهايت با تشكيل پرونده قضايی تحويل مراجع قضايی شدند.

گفتنی است : قلعه سردار اسعد بختياری به عنوان موزه مشروطيت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد و قرار بود در هفته ميراث فرهنگی افتتاح شود.

انقلاب مشروطه بخشی از تاريخ معاصر ايران است که قوم بختياری نيز در اين جنبش، نقش آفرينی کرد و بخشی از سرآغاز قيام عليه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختياری رخ داده است.

کتيبه های پيرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختياری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترين آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

قلعه سردار اسعد بختياری يا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1584 به عنوان يک اثر تاريخی ثبت ملی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار