شهرداری یاسوج در حوزه درآمد پایدار شهری با مشکل مواجه است

هدایت امیری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج گفت: شهرداری یاسوج در حوزه درآمد پایدار شهری با مشکل مواجه است.
کد خبر: ۸۶۷۸۰۰۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

ظهر امروز نشست اعضای شورای شهر و شهردار یاسوج با مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره بانک شهر در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این نشست هدایت امیری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج گفت: یاسوج علی‌رغم همه این ظرفیت‌ها هیچ صنعتی به غیر از صنعت توریسم ندارد که هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از این صنعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد بومی هستند و دغدغه توسعه استان را دارند، افزود: برای رشد و توسعه صنعت توریسم در استان نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم که بانک شهر می‌تواند به توسعه این زیرساخت‌ها کمک کند.

این مسؤول با بیان اینکه بانک شهر برای کمک به مردم و ساخت طرح‌های حوزه شهرداری ایجاد شده، افزود: موانع و سختگیرها برای استفاده کارگران از تسهیلات این بانک برداشته شود.

امیری تصریح کرد: شهرداری یاسوج در حوزه درآمد پایدار شهری با مشکل مواجه است.

هدف از ایجاد بانک شهر کمک به توسعه شهر یاسوج است

شهردار یاسوج در ادامه نشست تصریح کرد: بانک شهر، در یاسوج کمترین امکانات و کوچکترین شعبه را دارد اما با وجود همه این مشکلات این بانک ایجاد شد و امیدواریم در سال‌های آتی منجر به توسعه استان شود.

محمدعلی جاوید بیان کرد: هدف از ایجاد این بانک در یاسوج کمک به رشد و توسعه شهر و استفاده از خدمات این بانک است.

وی با بیان اینکه دوره چهار ساله شورای شهر در حال اتمام است، و مردم باید نتیجه زحمات اعضای شورای شهر را ببینند گفت: رکود حاکم بر کشور موجب شده کمک به شهرداری‌ها به شدت کاهش یابد.

جاوید اضافه کرد: 16 هکتار پارک برای شهر یاسوج تعریف شده که با استفاده از اعتبارات عمرانی اقدامی صورت گرفته است اما برای احداث این پارک‌ها باید مبالغی اختصاص داده شود.

وی افزود: یک هزار واحد صنفی به صورت خودجوش در 4 هکتار زمین فعالیت می‌کنند و همین امر چهره‌ای نامناسبی به شهر داده که امیدواریم با کمک اعضای هیأت‌مدیره بانک شهر بازارچه مناسبی برای اصناف ایجاد شود.

احداث پروژه‌های مهم در کلان شهرها با مشارکت بانک شهر

در ادامه غلامحسین تابش‌فر معاون نهادهای اجتماعی و مدیریت شهری بانک شهر با اشاره به اینکه با استفاده از روش سنتی نمی‌توان شهر را مدیریت کرد، گفت: پروژه‌های مهم و بزرگی با مشارکت بانک شهر در کلان شهرهای کشور احداث شده است.

وی با بیان اینکه طبیعت خدادادی ظرفیت مهم شهر یاسوج است، افزود: با ارائه مدل‌های جدید در بخش حمل و نقل، فضای شهری، خدمات پرسنلی می‌تواند مشکلات این شهر را کاهش دهد.

این مسؤول با بیان اینکه در مدت راه‌اندازی بانک شهر هر ماه در یک شهر بزرگ پروژه افتتاحی داشتیم، گفت: باید فضای سایر کلان شهرها به یاسوج منتقل شود و کارهایی که برای شهرهای بزرگ کشور انجام می‌شد در این شهر نیز صورت گیرد.

عدم درآمد پایدار شهرداری‌ها

در ادامه مدیرعامل بانک شهر کشور با بیان اینکه آلودگی و عدم درآمد پایدار دو مشکل اساسی در مدیریت شهری است، گفت: در شهرهای توسعه یافته 80 درصد درآمد شهرداری‌ها پایدار است اما در کشور ایران تنها 20 درصد منابع شهرداری‌ها پایدار است.

پور زرندی با اشاره به عدم ارسال لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها به مجلس بیان کرد: عدم درآمد پایدار شهرداری‌ها منجر به فروش پیاده روها و سایر مشکلات شده است.

وی با بیان اینکه با پتانسیل‌های درآمدزائی آشنا نیستیم، افزود:گردشگری منبع و صنعت مهم درآمدزائی بوده و ایران جزء چهارمین کشور دارای پتانسیل گردشگری است اما در درآمدزائی از این راه کشور فقیری هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه در کشور برای تمام مناطق جهان تورهای گردشگری تعریف شده افزود: تورهای گردشگری برای خارج از کشور تعریف و دیده شده است اما تورهای مسافرتی برای سفر به استان‌های کشور و دیدن ظرفیت عظیم گردشگری وجود ندارد.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه باید تفکر اقتصاد شهری رواج یافته و در دانشگاه‌ها اقتصاد شهری تدریس شود، بیان کرد:در کشور اقتصاد شهری مورد توجه نیست که در صورت توجه به این امر مهم بخشی از مشکلات موجود کاهش داده می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت بانک شهر در دو سال اخیر افزود: منابع بانک در دو سال اخیر 165 درصد و سرمایه آن 4 درصد افزایش داشته است، همچنین عملکرد این بانک در بانکداری الکترونیکی قابل تقدیر است.

این مسؤول تصریح کرد: 92 درصد اعتبارات این بانک در سال‌های گذشته توسط شهرداری و 8 درصد به وسیله مردم تأمین می‌شد اما در حال حاضر 92 درصد اعتبارات، توسط مردم تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: شهر یاسوج برای احداث پروژه‌های خود نیازمند اعتبار است که 100 درصد اعتبارات و سپرده‌های این بانک در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و بانک شهر کشور نیز مبلغی به شهرداری یاسوج کمک می‌کند.

ارسال نظرات