مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

ایجاد اشتغال و توانمند سازی اقتصادی از اولویت های امداد در سال 94

مدیر کل کمیته امداد استفاده از ظرفیت خیرین،ایجاد اشتغال گسترده در خانواده ها،آموزش، توانمند سازی اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی ،تحول در منابع ونیروی انسانی را از جمله تحولات سال گذشته در کمیته امداد استان ارزیابی کرد
کد خبر: ۸۶۷۸۰۲۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
فرید محبی دراولین نشست خود با اصحاب رسانه بااشاره به تقش رسانه ها در پیش برد اهداف کمیته امداد امام خمینی ره ،گفت:رسانه ها می توانند نیازمندی های جامعه هدف کمیته امداد را به گوش مسئولان این نهاد برسانند وافکار عمومی جامعه را به سوی آنها سوق و زمینه مشارکت خیرین در پروژه ها را فراهم کنند.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از سیاست‌های کمیته امداد استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و فراهم کردن زمینه مناسب برای رسیدن به شاخص‌های قابل قبول است، اظهار کرد: از ظرفیت‌های درون استانی و برون استانی جهت بهره‌مندی خانواده‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی به به اقدامات این نهاد در سال 94 اشاره کرد و افزود:استفاده از ظرفیت خیرین،ایجاد اشتغال گسترده در خانواده ها،آموزش، توانمند سازی اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی ،تحول در منابع ونیروی انسانی از جمله تحولات سال گذشته در کمیته امداد بود.

این مسئول عنوان کرد:در حال حاضر 34 هزارو 594خانواربالغ بر 89 هزار و 584 نفر تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند که این آمار 13.5درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

محبی به بیشترین و کمترین آمار مددجویی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: شهرستان لنده با 33 درصد رتبه اول و گچساران با چهار درصد کمترین آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را دارند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 39 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان به دلیل فوت سرپرست، 44 درصد از کارافتادگی و 4.5 درصد طلاق بوده است.

وی تصریح کرد: 53 درصد خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمد در ضریب محرومیت هستند.

این مسئول تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد را 8 هزار و 920 و دانشجویان را 2 هزار و 493 و طلبه‌ها 198 نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 15 هزار زن سرپرست خانوار هستند.

محبی به آمار بالای زنان سرپرست خانوار در کهگیلویه وبویراحمد اشاره واظهار کرد: زنان و کودکان بد سرپرست با شرایط ویژه تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که با برنامه های خاص تلاش بر فراهم کردن مدیریت صحیح زندگی آنها صورت می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد 15 هزار و 236 خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که هم سالمندان شهری و هم روستایی را شامل می شوند.

 محبی تشریح کرد: در حال حاضر 12 مرکز نیکوکاری در سطح استان و در حوزه مساجد فعال هستند که یکی از برنامه های کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد واگذاری برنامه های برون سپاری به این مراکز می باشد.

 این مسئول با اشاره به طرح اکرام در کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعداد سه هزارو 140یتیم با سه هزارو 600 حامی تحت حمایت این طرح هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به اهداء یک هزار و 977 جهیزیه عروس به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود:هدیه ازدواج مختص 600 نفر از فرزندان پسر در سال 94 با اعتباری بالغ بر 300 میلیون پرداخت شد.

محبی با اشاره به کمبود اعتبارات در زمینه اهداءجهیزیه گفت: 936 پرونده اهداءجهیزیه و667 پرونده اهداءازدواج به پسران تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمدپشت نوبت هستند که به دلیل کمبود اعتبارات مالی قادر به اجرایی کردن آن نیستیم.

وی تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را 111 مرکز متشکل از پزشک عمومی، متخصص و...عنوان کرد و گفت: 900 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های سال 94 این نهاد در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال از برنامه‌های این نهاد مقدس بوده که می‌تواند توانمندسازی مددجویان را ایجاد کند و میزان افراد تحت حمایت را به حداقل برساند.

محبی ادامه داد: در سال گذشته 719 طرح خوداشتغالی از محل صندوق اشتغال کمیته امداد با اعتباری افزون بر 6 میلیارد تومان و یک‌هزار و 578 طرح با 21 میلیارد تومان از محل منابع بانکی اجرا کردیم.

وی اذعان کرد: بر اساس برنامه راستی‌آزمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته 86 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد دارای ثبات شغلی بودند.

این مسؤول تعداد افراد خودکفا شده استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را یک‌هزار و 88 مورد عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گریزی به اقدامات صورت گرفته این نهاد در حوزه درمان زد و گفت: 11 هزار و 600 بیمه شده درمانی در سطح استان داریم که بر همین اساس شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از خدمات درمانی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی اقدامات صورت گرفته کمیته امداد در حوزه تامین مسکن را شامل کمک به خرید و ساخت مسکن شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی، تعمیرات، احداث سرویس بهداشتی و..عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 800 نفر از خدمات حوزه مسکن کمیته امداد بهره‌مند شدند که سرجمع در سال گذشته شش میلیارد تومان در بخش مسکن هزینه شد.

ارسال نظرات