مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت :100مدرسه خِشتی و گِلی در استان وجود دارد که عمدتا با مدارس پیش ساخته مشکل آنها رفع می شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۰۵۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

جهان محرابی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با بسیج ابراز داشت:بیش از 3000فضای مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 963 باب روستایی است.

محرابی با اشاره به اینکه بیش از 500 مدرسه استان کمتر از 10 دانش آموز دارند، بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن و پراکندگی استان تاکنون 225 مدرسه پیش ساخته ایجاد شده که 34 باب از این فضاها از محل کمک های جشنواره هفدهم بوده است.

وجود 100مدرسه خِشتی و گِلی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته از محل اعتبارات ملی هشت باب مدرسه پیش ساخته با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان در استان ایجاد شده است.

محرابی تصریح کرد: 100مدرسه خِشتی و گِلی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که عمدتا با مدارس پیش ساخته مشکل آنها رفع می شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته تا پایان سال96، مدارس خِشتی و گِلی این استان جمع می شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه600مدرسه این استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند، عنوان کرد: از این تعداد 300 مدرسه فرسوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند و 300مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

محرابی تاکید کرد: برای این تعداد مدرسه بیش از 300میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: برای هر متر مربع مدرسه ای که باید ساخته شود یک میلیون تومان و برای هر متر مربع مدرسه ای که مقاوم سازی شود یک سوم این میزان مورد نیاز است.

وی افزود: طی سال گذشته 11میلیارد تومان در زمینه تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد به مدرسه و مدرسه سازی در شهرها بخصوص شهر یاسوج، مرکز استان است که بعلت مهاجرت بیش از حد به شهر یاسوج با کمبود مدرسه و فضای اموزشی مواجهیم.

محرابی تصریح کرد: 147 هزار دانش آموز در سطح این استان وجود دارد که از این تعداد  52 هزار دانش آموز در سطح شهر یاسوج یا شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مستعد اما کمتر توسعه یافته است که انتظار داریم مسئولان و خیرین کشوری توجه ویژه ای به این استان محروم داشته باشند و همچنین از مردم، خیرین و افراد دارای تمکن مالی کشور و استان برای شرکت در این جشنواره دعوت بعمل می آوریم.

استانداردسازی سیستم گرمایشی 202 مدرسه استان طی دو سال اخیر 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح استان با کمبود فضای آموزشی مواجهیم عنوان کرد: درصورتی که از سوی آموزش و پرورش برای استفاده از فضاهای آموزشی برنامه ریزی شود، مشکلات و کمبودها در این زمینه کمتر خواهد شد.

محرابی با اشاره به استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان بیان کرد: سیستم گرمایشی 137 مدرسه استان طی سال 93 و 65 مدرسه در سال 94 با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان استاندارد سازی شدند.

هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

وی گفت: هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد سه شنبه، 28 اردیبهشت امسال ساعت 15 در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج با حضور خیران و مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود .

محرابی ادامه داد: این استان تا کنون 17 جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار کرده که در شانزدهمین و هفدهم جشنواره که در تهران برگزار شد 26 میلیارد تومان خیرین کمک کردند که جمعا 70 درصد محقق شد.

وی افزود: امیدواریم که امسال تعهدات خیران و شرکت کنندگان هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که با رویکرد گسترش عدالت آموزشی با همت خیرین مدرسه ساز  برگزار می شود، بهتر، باشکوه تر و بیشتر از سایر جشنواره ها باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استانداری استان در خصوص برگزاری این جشنواره همکاری و تعامل خوبی داشته و سید موسی خادمی، استاندار نیز شعار «هر مدیر یک خیر و هر بانک یک مدرسه» را برای جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تعیین کرد.

ارسال نظرات