معاون درمان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود تجهیزات بیماران دیالیزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۸۰۶۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

پرویز یزدان پناه عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بسیار زیادی که پس از اجرای طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، اظهار کرد: استان ما بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت در اول سال 94 از تعداد هفت شاخص طرح تحول سلامت در پنج برنامه از میانگین کشوری بالاتر و تنها در دو شاخص کمتر از میانگین پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: با این تفاسیر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد جز 6 دانشگاه برتر کشور در اجرای طرح تحول سلامت به شمار می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کمبودهایی که تا قبل از سال 92 در این دانشگاه وجود داشت، اظهار کرد: در آذرماه سال 92 تنها تعداد 29 تخت ویژه در استان داشتیم و جالب است بدانید بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج با این همه مراجعه کننده تخت ویژه نداشت.

یزدان پناه اضافه کرد: اکنون تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان از 29 تخت به تعداد 77 تخت افزایش یافته است.

این مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، کمبود فضای بیمارستانی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات‌دهی بهتر به بیماران ذکر کرد و گفت: اگر وعده اتمام بیمارستان بزرگ دکتر جلیل شهر یاسوج با 200 تخت‌خواب در آخر سال جاری و همچنین بیمارستان 96 تخت‌خوابی گچساران تا پایان شهریور انجام شود بسیاری از مشکلات ما در حوزه فضای بیمارستانی برطرف خواهد شد.

وی، گریزی هم به برخی کمبودها در طرح تحول سلامت زد و گفت: با همه کارهای بزرگی که صورت گرفته چون بیماری دیالیز جز طرح تحول سلامت نیست کمبود تجهیزات بیماران دیالیزی را در استان داریم که امیدواریم در این زمینه خیران به کمک ما بشتابند.

یزدان پناه همچنین یکی دیگر از مشکلات را مربوط به ویزیت‌دهی اینترنتی کلینیک‌ها ذکر کرد و گفت: با ویزیت‌دهی به شکل جدیدتر این مشکلات نیز برطرف خواهند شد.

معاون درمان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به برخی رفتارهای خشونت‌آمیز با کادر درمانی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با فرهنگ‌سازی شاهد چنین برخوردهایی با کادر درمانی استان نباشیم.

ارسال نظرات