مرتضی غرقی:

رسانه ها به دور از گرایش های سیاسی واقعیت ها را منتشر کنند

عضو شورای عالی بسیج رسانه گفت: رسانه ها باید با یک واحد بینی به دور از گرایش های سیاسی و جناحی واقعیت ها را منتشر کنند تا بتوانیم با تعامل دولت به تعریف مشخصی از مسئولیت های متقابل رسیده و در جایگاه مورد قبول مردم قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۶۷۸۰۸۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، مرتضی غرقی عضو شورای عالی سازمان بسیج رسانه گفت: مهم ترین رسالت رسانه ها در شرایط امروزی کشور این است که بتوانند پل ارتباطی بین خواسته های مردم و مشکلات دولت باشند، یعنی بتوانند ارتباط موثری بین مردم و دولت برقرار کنند و واقعیت های زندگی مردم را به مسئولان منتقل و از طرفی هم مشکلاتی که مسئولان دارند را به مردم منتقل کنند.

وی بیان کرد: قطعا اگر این ارتباط واقعی برقرار شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد زیرا، مردم در جریان مشکلات دولت قرار می گیرند و کاستی های آن را بهتر می پذیرند اما اگر دولت در دادن اطلاعات به مردم شفاف سازی نکند در جامعه یک خلا به وجود می آید که این خلا از طزیق رسانه های بیگانه پر می شود و یک فاصله بین دولت و مردم به وجود می آید.

خبرنگار صدا و سیما تاکید کرد: دولت باید بتواند سطح ظرفیت انتقاد پذیری خود را بالا ببرد و و از طرف دیگرمردم هم شرایط و مشکلات دولت را درک کنند اگر در این شرایط بتوانیم گام های جدی تر برداریم خیلی از مشکلات کنونی حل می شود که بخشی از این مشکلات نبود تعامل جدی و نزدیک بین رسانه و دولت است و به این دلیل است که این دو به درک مشترکی از هم نرسیده اند.

غرقی با اشاره به این که یکی از شاخصه های توسعه کشور داشتن رسانه ای آزاد است، گفت: اگر دولت تمایل دارد که به اهداف توسعه ای همه جانبه خود درزمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی برسد و بتواند به مردم کمک کند این است که، باید رسانه ها فضای آزاد داشته باشند تا بتوانند به راحتی انتقاد کنند آن هم یک انتقاد سازنده نه انتقاد براندازانه که باعث شود چوب لای چرخ دولت برود.

عضو شورای عالی بسیج رسانه تصریح کرد: یکی از آفت هایی که طی چند دهه اخیر برخی رسانه ها را به خود درگیر کرده است بحث جناح بازی و قبیله گرایی های سیاسی بوده است اگر رسانه ها بتوانند این موضوع  و روند را درکشور اصلاح کنند و به درک مشترکی از وظایف رسانه برسندو نوع نگاه شان را در رسانه ها از پشت عینک جناحی تغییر دهند شاید بتوانند برخی واقعیت ها را بهتر ببینند.

وی در پایان گفت: در این جا روی سخن من به تمامی خبرنگاران  و سردبیران رسانه ها با هر طیف سیاسی که هستند، است که در این شرایط باید با یک واحد بینی به دور از گرایش های سیاسی و جناحی واقعیت ها را منتشر کنند  وجلوی گسترش این آفت را در رسانه ها بگیریم تا بتوانیم با تعامل دولت  به تعریف مشخصی از مسئولیت های متقابل برسیم  تا هر دو به جایگاه مورد قبول مردم برسند.

ارسال نظرات