فرمانده سپاه بیت المقدس سنندج از برگزاری یادواره 66 خانواده سه شهید به بالای استان با محوریت برادران شهید نمکی در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۸۱۰۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس در نشست خبری که با موضوع هفته پاسدار و یادواره شهیدان نمکی با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته پاسدار و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان، نقطه عطفی است در تاریخ استان، هر چند که مسئولان استانی به ابعاد این سفر کمتر توجه کرده اند.

 فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به استقبال با شکوه مردم کردستان از رهبر انقلاب ابراز داشت: مردم کردستان در روزهای حضور رهبر انقلاب در کردستان سنگ تمام گذاشتند و یک بار دیگر وفاداری خود را به ولایت، کشور، آرمان های انقلاب اسلامی اعلام نمودند. از طرف دیگر حضور رهبر انقلاب در کردستان نشان دهنده عنایت رهبر انقلاب به مردم کردستان بوده و هست.

 وی با اشاره به دیدار مسئولان برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد با رهبر انقلاب گفت: بنده افتخار داشتم در روز دیدار با رهبر انقلاب، تصویری که از روزهای حضور ایشان در روستای دزلی به یادگار مانده بود را به ایشان تقدیم نمایم. رهبر معظم انقلاب از این عکس به عنوان یکی از بهترین یادگاری ها نام بردند.

 سردار رجبی با بیان اینکه مسئولین استانی باید سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان را روز کردستان بنامند اظهار داشت: این سفر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ استان باید ثبت شود و مسئولین این روز را در تقویم استانی به عنوان روز کردستان به مردم استان معرفی نمایند.

 فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به برگزاری یادواره شهیدان نمکی در سنندج ابراز داشت: برادران شهید نمکی در همین استان به دنیا آمدند و در همین استان بزرگ شدند و در همین استان توسط گروهک های ضد انقلاب به اسارت گرفته شدند و در همین استان نیز بعد تحمل شکنجه های گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسیدند و برگزاری یادواره شهیدان نمکی پاسداشت ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان می باشد.

 وی با بیان اینکه 66 خانواده کردستانی 3 شهید و بیش از سه شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند گفت: برگزاری این یادواره، گوشه ای از وظیفه و ارادت ما را نسبت به ایثار و از جان گذشتگی خانواده هایی را نشان می دهد که عزیزان خودشان را در راه آرمان های انقلاب اسلامی تقدیم نموده اند.

 سردار رجبی ضمن قدر دانی از زحمات مسئولان و مردم در برگزاری کنگره ملی پیشمرگان مسلمان کرد که در اردیبهشت ماه سال قبل در استان برگزار شد اظهار داشت: یادواره 66 خانواده 3 شهید به بالا با محوریت برادران شهید نمکی در روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن امام خمینی(ره) سنندج و با حضور سخنران کشوری برگزار خواهد شد.

 فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به نصب سردیس شهیدان نمکی در خیابانی که مزین به نام این شهیدان است اظهار داشت: همزمان با برگزاری این یادواره از سردیس این عزیزان نیز رونمایی خواهد شد. چاپ و رونمایی دو عنوان کتاب با محوریت 66 خانواده ای که سه شهید را تقدیم انقلاب نموده اند، از دیگر برنامه های این یادواره می باشد.

 وی با اشاره به اجرای برنامه های قبل از برگزاری یادواره شهیدان نمکی گفت: ساخت مستند، تیزر و نماهنگ از برنامه هایی است که قبل از برگزاری یادواره شهیدان نمکی در دستور کار قرار دارد. هم چنین سرکشی و دست بوسی از خانواده های 66 شهید سه شهید به بالا از برنامه های شاخص قبل از برگزاری یادواره شهیدان نمکی می باشد.

 فرمانده سپاه بیت المقدس در بخش دوم سخنان خود با اشاره به گرامیداشت هفته پاسدار گفت: امروز پاسداران انقلاب اسلامی با ولایت پذیری، جانبازی، دفاع از اسلام، قرآن و ملت، دژ تسخیر ناپذیر، خار چشم دشمنان و دارای روحیه شهامت شناخته می شوند.

 سردار رجبی با اشاره به فلسفه تشکیل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزاد انقلاب اسلامی است و هدف از تشکیل سپاه مقابله با ناآرامی های اوایل انقلاب بود که به واسطه توطئه های دشمنان، جای جای ایران اسلامی را فرا گرفته بود و سپاه تشکیل شد که امنیت و آرامش را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد.

 وی با اشاره به حضور و فعالیت سپاه در حوزه های امنیتی، دفاعی، اجتماعی، فرهنگی، حمایت از نهضت های آزادی بخش که در جای جای سرزمین های اسلامی هستند گفت: به حمد خداوند، سپاه امروز در شناخت سناریوی دشمن به حد بلوغ رسیده و موفق شده در زمین، هوا، دریا، عرصه موشکی و پهبادی حریم امنی را برای ایران اسلامی بوجود آورد.

 فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به اقدامات سپاه در استان کردستان گفت: سپاه علاوه بر سایر اقداماتی که در سراسر کشور انجام داده است، در استان کردستان نیز در حوزه های توسعه، سازندگی و محرومیت زدایی فعالیت ها و اقدامات مهم و وسیعی را انجام داده است.

 سردار رجبی با اشاره به هزینه های سپاه در حوزه توسعه، سازندگی و محرومیت زدایی در استان از سال 1389 تا سال 1394 گفت:

 الف. سپاه در حوزه محرومیت زدایی از قبیل ساخت مسجد، پل، مدرسه، غسال خانه، خانه عالم، سپاه بالغ بر 15.879.000.000 تومان هزینه کرده است.

ب. سپاه در حوزه طرح های سازندگی از قبیل ساخت خانه بهداشت، دهیاری، راه سازی و ... 21.166.500.000 تومان هزینه کرده است.

ج. سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی از قبیل اشتغال زایی، مشاغل زود بازده و عام المنفعه 32.497.000.000 تومان هزینه کرده است.

د. سپاه در حوزه طرح های فرهنگی ورزشی از قبیل ساخت سالن ورزشی 8.430.000.000 تومان هزینه کرده است.

 فرمانده سپاه بیت المقدس با اشاره به رویکرد سال جاری سپاه بیت المقدس در استان گفت: امسال قصد داریم در حوزه محرومیت زدایی 30 مسجد، مرمت 30 گلزار شهید، 50 خانه عالم، 30 پل، 400 سرویس بهداشتی، 30 حوزه علمیه، 20 طرح آبرسانی، 30 کمک هزینه ساخ راه روستایی، 50 غسالخانه، 40 خانه محروم بنا کنیم. هم چنین 25 طرح لایروبی قنات، کمک به 100 خانواده بی سرپرست و 2.000 یتیم و 100 بیمار صعب العلاج و 3.000 بسته معیشتی و هم چنین 70 کمک هزینه جهیزیه عروس  در رأس برنامه های ما قرار دارد.

 وی هم چنین از تخصیص 60 درصد اعتبارات محرومیت زدایی به طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: در این مورد 8.600.000.000 تومان هزینه خواهیم کرد. هم چنین طرح های عمرانی با تخصیص اعتبار 23.000.000.000 تومان، اشتغالزایی در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی 1.182 طرح با اعتبار 22.000.000.000 تومان از جمله اقداماتی است که در طول این سال صورت خواهد پذیرفت .

 سردار رجبی با اشاره به اجرای طرح شهید شوشتری گفت: دلجویی از خانواده آسیب دیدگان حوادث اوایل انقلاب از جمله برنامه هایی است که توسط سپاه هم چنان ادامه خواهد داشت. این خانواده های آسیب دیده متعلق به نظام و حکومت اسلامی هستند و ما باید از آن ها دلجویی کنیم. البته این خانواده ها امروز به این بلوغ فکری رسیده اند که فرزندانشان در گذشته دور گرفتار حیله و نیرنگ گروهک های ضد انقلاب شده اند و این خانواده ها از راهی که آن ها در گذشته رفته اند بیزار هستند.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات