مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی:

جوانان را به سمت ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی سوق دهیم

ملکی گفت: ورزش‌های باستانی، پهلوانی از ورزش‌های اصیل ایرانی و دارای روح معنوی و منش جوانمردی است که باید جوانان را به سمت این نوع ورزش‌ها سوق دهیم
کد خبر: ۸۶۷۸۱۸۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
خبرگزاری بسیج ،مرکزی:گروه ورزشی

سعید ملکی عصر دوشنبه در مراسمی که به منظور گرامیداشت روز فردوسی، روز جوان و روز ملی موزه در زورخانه متقین برگزار شد، اظهار کرد: اشعار فردوسی دلاوری و قهرمانی‌های پهلوانان را توصیف می‌کند.

وی بیان کرد: در تاریخ اسلام قهرمانی و پهلوانی حضرت علی (ع) نمونه بارز مردانگی است و ورزشکاران باید در ورزش از ایشان الگو بگیرند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به روز جوان تأکید کرد: جوانان باید به ورزش اهمیت دهند و به سمت ورزش‌های باستانی، پهلوانی و قهرمانی روی آورند تا هر روز افتخارآفرینی و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی را در تمامی رشته‌های ورزشی شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: مقام فردوسی برای تمام ایرانیان بسیار ارزشمند است و گرامیداشت این شاعر بزرگ می‌تواند به حفظ این ارزش‌ها کمک کند.

سید محمد حسینی افزود: شعرا انسان‌های وارسته‌ای هستند که آوازه و شهرت آنها در خارج از مرزهای کشور نیز نمایان شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر شعر به خصوص شعر‌های حماسی شاهنامه فردوسی را بدانیم.

این مراسم با همکاری اداره ورزش و جوانان استان مرکزی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در این مراسم مرحمت کارگشا معلم بازنشسته ادبیات قسمتی از شاهنامه فردوسی را برای مدعوین قرائت کرد و از پیشکسوتان ورزش باستانی، اساتید شاهنامه خوانی، عکاسان و جمعی از مسؤولین با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال نظرات